וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשבור לכם את הרגליים ואעיף את הדוכן": אישום נגד העבריין שהטיל אימה על שוק הפשפשים בחיפה

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 19:28

במשך עשר שנים פעל סלימאן זידאת כ"בעלים" הלא רשמיים של שוק הפשפשים בחיפה וגבה דמי חסות של 200 שקלים מכל סוחר שמבקש להקים דוכן. המשטרה החליטה לגדוע את התופעה ושלחה סוכן סמוי אל השוק בכדי לתפוס את החשוד על חם

המלחמה בפרוטקשן: 12 חשודים בעבירות פרוטקשן נעצרו בצפון./דוברות המשטרה

היחידה המרכזית של מחוז חוף מגלה יצירתיות במלחמתה כנגד תופעת הפרוטקשן בחיפה. שוטר התחזה לסוחר, הגיע עם סחורה לשוק הפשפשים בעיר, ובלשים עצרו את סלימאן זידאת, בן 51 מנצרת, שבו במקום דרש ממנו כסף תמורת הזכות למכור במקום. הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי העיר הגישה, הפרקליטות כתב אישום כנגדו. הוא מואשם בסחיטה באיומים ועל פי חשד המשטרה גרף כך לאורך השנים מבעלי הדוכנים בשוק קרוב למיליון שקלים.

בימ"ר חוף אומרים כי כעשר שנים פעל כך האיש ללא הפרעה ומודים כי זאת גם תוך שפקחי עיריית חיפה נוכחים במקום. אלא שבימ"ר שמעו על התופעה רק לפני כחודש, מסוחרים, ומיד פתחו בחקירה. מעדויות בעלי הדוכנים שנאספו בזריזות עלה כי גבר שמגיע בכל יום שבת לשוק הפשפשים גובה מהם תוך איומים תשלום של 200 שקלים עבור הפעלת הדוכן, אף שעיריית חיפה מאפשרת הפעלת הדוכנים בשוק בימי שבת ללא תשלום, ותוך שסוחרי השוק רובם ככולם בלית ברירה התרגלו כבר ומשלמים לו את הכסף מזה שנים רבות. בעלי דוכנים סיפרו לחוקרים כי כאשר סירבו לשלם את הכסף, השמיע כלפיהם האיש איומים קשים. כך למשל החשוד איים על אחד מבעלי הדוכנים כי: "ישבור לו את הרגליים ויעיף אותו מהשוק" ועל בעל דוכן אחר איים כי "ישרוף לו את העסק".

סחיטה בשוק הפשפשים, חיפה. תיק החקירה, אתר רשמי
סחיטה בשוק הפשפשים, חיפה/אתר רשמי, תיק החקירה

בימ"ר החליטו לפעול בשטח וללכוד את האיש "על חם" ואכן בשבת ה-22 ביולי נשלחו מספר שוטרים וברשותם סחורה, בכוונה להקים דוכנים בשוק. יוסף, שוטר ותיק בבגדים אזרחיים, פרש מחצלת בכוונה לסדר עליה את "מרכולתו" ובתוך דקות ספורות בעלי הדוכנים במקום הצביעו לו על זידאת כ"בעל השוק" וכמי שקובע את מיקום הקמת הדוכנים.

יוסף שפנה אליו קיבל ממנו הוראות היכן למקם את הדוכן ומיד נדרש לשלם 200 שקלים עבור הקמתו, עם הבהרה שבלי לשלם - לא יתאפשר לו למכור שם "ויהיו בעיות". הסמוי התעלם, לא שילם והחל בהקמת הדוכן בכל זאת. לפי כתב האישום, זידאת שהבחין בכך, ניגש אל השוטר הסמוי, נצמד אליו תוך שאיגרף את כף ידו ואמר לו, "זה שטח שלי, אל תפתח. אני אזיין אותך, תקפל את זה, קח את זה ותלך הביתה", תוך שבעט במחצלת ואיים על השוטר הסמוי כי "ישרוף אותו עם הבגדים". לנוכח האיום, הסמוי "נעתר", שילם לו 200 שקלים עבור הדוכן ומיד אז ניתן האות ובלשי הימ"ר של מחוז חוף שצפו ואיבטחו מרחוק הופיעו בזירה חובשים כובעי משטרה, אחזו בסלימאן זידאת, עצרו אותו ללא התנגדות והעבירו אותו לחקירה. הוא עצור מאז.

במקביל לכתב האישום מבקשת הפרקליטות את הארכת מעצרו של סלימאן זידאת עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה יתקיים בשבוע הבא ובינתיים, תוך שסנגורו, עו"ד סארי חורי, לומד את תיק החקירה, האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד החלטה אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אזיקים. ShutterStock
" סחט את בעלי הדוכנים בשוק במשך שנים"/ShutterStock

במהלך החקירה נעצר אדם נוסף, שבשמו לכאורה לאורך כל השנים פעל סלימאן זידאת. הוא נחקר, שוחרר וכתב אישום כנגדו לא הוגש. הימ"ר עוד מתכוונת לערב את רשות המיסים בחקירת ההכנסות שלכאורה גרפו השניים ובימ"ר אומרים כי שוטרים במדים ושלא במדים עורכים עכשיו ביקורים סדורים בשוק, כדי להבטיח שהתופעה לא תשוב למקום. הפיצוח הזה מצטרף לחקירה ממושכת של ימ"ר חוף שהסתיימה בחודש שעבר בפענוח פרשיית גבית דמי חסות מהנהלות בנייני משרדים בחוף שמן, לא רחוק מהשוק. שם, נמשכות בינתיים הצתות ליליות, גם לאחר הגשת כתבי אישום כנגד ארבעה חברי כנופיה המואשמת בפרשה.

סנ"צ יוני חג'ג, ראש מפלג תשאול בימ"ר חוף, הדגיש כי "עבירות הסחיטה באיומים הינן מהעבירות הקשות והחמורות בפרט בשל חששם של הקורבנות לערב את המשטרה ולהגיש תלונה. במקרה הנוכחי בשל אינדיקציה שהגיעה לידינו הצלחנו להניח את ידינו על החשוד שבמשך שנים סחט את בעלי הדוכנים בשוק ופגע בפרנסתם".

עו"ד סארי חורי אמר לוואלה! כי זידאת מכחיש את המיוחס לו מכל וכל. "מדובר באדם נורמטיבי ללא כל עבר פלילי", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully