וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: זייפו מסמכים רפואיים וקיבלו קצבאות נכות בשווי מיליוני שקלים

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 14:49

שלוש נשים ובנותיהן נעצרו בחשד שהגישו לביטוח הלאומי מסמכים שמציגים מצג שווא על מצבן הרפואי. מהחקירה הסמויה עלה כי החשודות הלכו לשיעורי ספורט ואף סחרו בסמים. בפשיטה על בתיהן נמצאו 17 אלף שקל במזומן ואקדחי אוויר שהוחבאו

בווידאו: נשים לקחו קצבאות נכות בסך מיליוני שקלים בזמן שתועדו עושות כושר וסחרו בסמים/דוברות משטרת ישראל

המשטרה עצרה אתמול (ראשון) שלוש נשים ואת בנותיהן בחשד שזייפו מסמכים רפואיים וקיבלו מביטוח לאומי קצבאות נכות בסך מיליוני שקלים. החקירה נפתחה אחרי שאגף החקירות בביטוח הלאומי הגיע עם מידע למשטרה על אישה בת 53 שהפעילה את שלוש בנותיה ושתי נשים נוספות, ככל הנראה אחיותיה, כדי להציג מצג שווא בוועדות הרפואיות לטובת קבלת קצבאות נכות של 100%.

עם זאת, המעקב אחריהן גילה שהן בריאות, עושות שיעורי פילאטיס, עובדות בתחום האסתטיקה ואף סחרו בסמים. באחד המקרים, האם ניסתה לקבל קצבה לבנה והגיעה לוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי, שבהן זוהתה התנהלות חשודה בינה לבין הילד. מבדיקה מעמיקה נראה שלמרות שהיא עצמה מקבלת קצבת נכות בפועל, מצבה הרפואי היה שונה משהוצג במסמכים.

נשים לקחו קצבאות נכות בסך מיליוני שקלים בזמן שתועדו עושות כושר וסחרו בסמים. דוברות הביטוח הלאומי, אתר רשמי
כמה מהחשודות בזיוף המסמכים/אתר רשמי, דוברות הביטוח הלאומי

אתמול הפכה החקירה לגלויה, לאחר שבמשך כמה חודשים המשטרה והביטוח הלאומי עקבה אחרי החשודות ואספה עליהן מידע. שוטרים פשטו על ביתה של החשודה המרכזית ונמצאו בו סמים, שאינם לצריכה עצמית, ו-17 אלף שקלים במזומן. בחיפוש שנערך אצל אחת מבנותיה נתפסו רובה ואקדח אוויר שהוחבאו בתוך ארון בגדים.

"ממצאי החקירה הסמויה חשפו ניצול ציני ועברייני של השירות הניתן בביטוח הלאומי וקבלת הכרה בנכות על בסיס זיוף של מסמכים רפואיים של רופאים מוכרים מהרפואה הציבורית בישראל", נמסר מטעם המשטרה. "לחשודות מיוחס מעשי המרמה שהביאו להוצאת מיליוני שקלים מקופת המוסד ועל חשבון מי שבפועל זקוק לסיוע".

בכוונת המשטרה לפעול לחילוטם של רכוש ונכסים שנתפסו, ובמקביל, הביטוח הלאומי ייצור חובות לכלל הסכומים שנלקחו, יגרע מקצבאות ובהמשך יוגש נגדן כתב אישום. "לקיחת קצבאות שלא כדין ועל חשבון מי שבאמת זקוק להן הוא לא רק מעשה פלילי אלא גם פשע חברתי כלפי הציבור", נמסר מטעם הביטוח הלאומי. "אנו יודעים שישנן פעמים בהם יש ביקורת כלפי קבלת ההחלטות, אך אנו מתייחסים ביראת קודש הן לכספי ציבור והן לסיוע לזקוקים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully