וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נותנת השראה": הגדייה תקווה שלמדה לחיות עם הנכות והפתיעה את הדיר

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 15:34

בגיל חודשיים נדבקה הגדייה הפעוטה בחיידק ששיתק את שתי רגליה האחוריות. הציפייה הייתה כי לא תשרוד אפילו ימים אחדים, אך תקווה הפתיעה את כולם - ולמדה ללכת על שתי רגליה הקדמיות. "יש לה כוח רצון אדיר, היא למדה לעקוף את הקושי וחיה בדיוק כמו כולם בעדר"

בווידאו: דבר כזה לא ראינו: הגדיה הנכה שהשתלבה כנגד כל הסיכויים/אלי אשכנזי

תקווה הגדייה חלתה זמן קצר לאחר שנולדה ושותקה בשתי רגליה האחוריות. השיתוק היה אמור לגזור את גורלה, והצפי היה כי תשרוד רק עוד ימים בודדים. אולם, בדרך נס למדה הגדייה להתמודד עם המגבלה הקשה והחלה ללכת על רגליה הקדמיות. כעת, חיה הגדייה כשווה בין שווים בין גדיים, גדיות, כבשים וכבשות בדיר.

הגדייה תקווה ,בת ארבעה חודשים, חיה בדיר כבשים של החקלאי הוותיק אריה באר, במושבה שרונה שבגליל התחתון. "בגיל חודשיים חלתה וחיידק שפגע בה, גרם לה לשיתוק", סיפר באר והוסיף כי "מקרים כאלה קורים ובמצב כזה הגדיים לא שורדים יותר מיומיים".

גדיה משותקת שלמדה ללכת על שתי רגלים, שרונה. אלי אשכנזי
תקווה הגדייה הולכת על רגליה הקדמיות/אלי אשכנזי

אלא שהפעם מדובר היה במקרה חריג שהפתיע את באר. בניגוד למקרי שיתוק דומים בגדיים, הגדייה התעקשה, נעמדה, והחלה לנסות ללכת כדי להגיע אל האוכל והמים. בדרך הליכתה הייחודית, הגדייה תקווה החלה לצעוד על שתי רגליה הקדמיות, זאת בעוד היא מניפה באוויר את רגליה האחוריות המשותקות.

"יש לה כוח רצון אדיר", אמר באר. "היא יכולה לתת השראה לנו, בני האדם, לא לוותר ולהמשיך לחיות למרות הקשיים והמגבלות. היא למדה לעקוף את הקושי וחיה בדיוק כמו כולם בעדר". עוד הוסיף באר כי על פי מבטה של הגדייה, הוא יודע שהיא מרוצה, הוא גם מצביע על כך שהיא מעלה גרה כסימן לכך שהיא נמצאת בבריאות טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully