וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן אסור: בת הזוג של הנאשם בניסיון החיסול - בתו של בכיר לשעבר במשטרה

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 9:49

חוקר לשעבר ביחידת הדגל של המשטרה, להב 433, הציע את ביתו כחלופת מעצר לבן זוגו של בתו - שלו סעדה בן ה-23, שנאשם במעורבות בניסיון חיסול בנתניה בתחילת השנה. השופטת דחתה את ההצעה: "הנאשם מניפולטיבי ומגמתי; לא ניתן לסמוך עליו"

בווידאו: רגע לפני החיסול: ארבעה אנשי דומרני נעצרו בחשד שרצו להתנקש בעבריין מוכר/דוברות משטרת ישראל

חוקר בכיר לשעבר ביחידת הדגל של המשטרה, להב 433, הציע את ביתו כחלופת מעצר לנאשם במעורבות בניסיון חיסול בנתניה. הנאשם הוא בן זוגה של בתו של החוק הבכיר. שלו סעדה, בן 23, נאשם בתחילת השנה בביצוע עבירות של חבלה מחמירה, נשיאת נשק ותחמושת ועוד, לאחר שהיה מעורב בניסיון חיסול של אדם שלטענתו היה חייב כספים, ופתח לעברו בירי במסעדה בנתניה בפברואר 2023.

מאז מעצרו וכליאתו של סעדה עד תום ההליכים, פנו עורכי דינו לבית המשפט וביקשו להעבירו למעצר באיזוק אלקטרוני בבית הוריה של חברתו בת ה-20, באזור ירושלים. בשירות המבחן בדקו את הבקשה והגישו תסקיר שתיאר בפרוטרוט את הימנעותו של סעדה לעסוק בפלילים חרף הסביבה בה גדל, ושמדובר בהסתבכות ראשונה שלו בפלילים. אך, בסופו של דבר נקבע כי לא ניתן להעבירו למעצר בתנאי איזוק אלקטרוני בשל "התרשמות לא חיובית מהמשיב ומכך שאינו מכיר בסיכון כלשהו הקיים במצבו". עוד נכתב בתסקיר כי יש ספק ביכולותיהם של החברה ומשפחתה שהציעו לפקח עליו למנוע ממנו המשך "התנהגות שולית".

משרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
משרדי להב 433, 15 במרץ 2021/שלומי גבאי

במהלך דיון בבית משפט המחוזי מרכז לוד בשבוע שעבר טען עורך דין כרמל בטו כי ניתן להעביר את סעדה לחלופת מעצר בבית אביו של חברתו. "מדובר באיש שבמשך 15 שנה היה חוקר בימ"ר ירושלים, היה סגן קב"ט אזור ירושלים של משטרת ישראל, היה ביחידת הונאה, ארבע שנים ביחידת להב, חקר את אהוד אולמרט", ציין. "הבית כפי שעולה מהתסקיר הוא מגודר, עם מצלמות אבטחה, נמצא ביישוב מגודר עם מצלמות ורחפן בשעות הלילה. אני לא מבין מה הסיכון שנשקף מהעצור שנמצא לפני בית המשפט אם ישוחרר לחלופה", תהה עורך הדין בטו.

לבסוף, דחתה שופטת המחוזי מרב גרינברג את בקשת הסנגורים וקבעה שסעדה יישאר מאחורי סורג ובריח במתקן שב"ס. "נקודת המוצא במקרים העוסקים במשיבים שמיוחסות להם עבירות נשק ואלימות היא להורות על מעצרם עד תום ההליכים, קל וחומר במקרים שבהם נעשה שימוש בנשק חם. בעניינו נקבע, כי נסיבות המקרה חמורות מאוד והמסוכנות הנשקפת מהמשיב היא ברמה גבוהה ביותר, ואין לי אלא להסכים לקביעות אלו. תסקירי שירות המבחן אינם באים בהמלצה לשחרר את המשיב ולא מצאתי מקום לסטות מהמלצתם", הסבירה. "שירות המבחן התרשם שהנאשם מניפולטיבי ומגמתי (...) לא ניתן לסמוך עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully