וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצבע קלה על השלט של המזגן: נשבר שיא צריכת החשמל של כל הזמנים

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 23:13

גל החום הביא לצריכת שיא של 15,690 מגה וואט, עלייה של יותר מ-300 מגה וואט ביחס לשיא הקודם, שנקבע לפני שלושה שבועות. רוב החשמל יוצר על ידי גז טבעי. השימוש במזגנים אחראי לכמחצית מכלל צריכת החשמל

בוידאו: למרות החום הכבד: 60 אלף בני אדם טיילו השבת ברחבי הארץ/חלי קיסרי

ביום השיא (ראשון) של גל החום הפוקד את הארץ צריכת החשמל הגיע לשיא הביקוש של כל הזמנים. נקודת השיא היתה בשעה 14:53, אז עמדה צריכת החשמל על 15,690 מגה וואט. בזמן שבירת השיא עמד ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות גם הוא על שיא: 3,047 מגה וואט.

שיא הביקוש הקודם, על פי נתוני חברת נגה לניהול מערכת החשמל, נקבע לפני כשלושה שבועות, ועמד על 15,384 מגה וואט. בחברה מוסרים כי מחצית הביקוש נובעת מהפעלת מזגנים.

צוותי חברת חשמל נערכים לסופה. יוסי וייס, חברת החשמל,
צוותי חברת החשמל מתקנים תקלה/יוסי וייס, חברת החשמל

רוב החשמל שנצרך יוצר באמצעות גז טבעי - 9,239 מגה וואט. כמות החשמל שיוצרה מפחם היא 3,379 מגה וואט. רק 202 מגה וואט יוצרו באמצעים סולריים.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה, אמר כי: "שיאי הביקוש שנשברו בקיץ הנוכחי כבר מספר פעמים הם תוצאה של החום הכבד והתמשכותו, וכן, תוצאה של גידול כלכלי בשנים האחרונות. במדינת ישראל, השימוש במזגנים גדל משנה לשנה, ויחד עם הגידול ברכבים החשמליים, לרבות אוטובוסים, ישנה עלייה משמעותית בצריכה.

גולדשטיין אמר כי המשק ערוך לעומסים אף גבוהים מאלה, זאת במידה שלא יתרחשו תקלות בסדר גודל רחב. "לשמחתנו, ייצור החשמל בישראל בוזר מאד בשנים האחרונות, ולכן התלות ביצרן כזה או אחר נמוכה", אמר.

לדברי גולדשטיין, גם אזרחי מדינת ישראל יכולים לתרום בהתקנת פאנלים סולריים על הגג, ובתחום הביקוש, בצריכה נבונה של חשמל, ובניהול נכון של משק האנרגיה המשפחתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully