וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בגבול לבנון: פעיל חיזבאללה השליך בקבוק תבערה לשטח ישראל

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 19:16

הפעיל השליך את בקבוק התבערה באזור העיר מטולה ופגע במעביר מים, אולם לא נגרם נזק לגדר. צה"ל השיב בירי אזהרה באוויר. בתוך כך, השבוע צפוי לטוס לארה"ב ראש חטיבת קשרי החוץ בצה"ל ולהביע מורת רוח על העמידה מהצד של יוניפי"ל בהקשר לפרובוקציות של חיזבאללה בגבול

חשודים מתקרבים לגדר גבול לבנון ומנסים לחבל במכשול, 12 ביולי 2023/דובר צה"ל

ברקע המתיחות הגוברת בין ישראל לחיזבאללה בגבול הצפון - הערב (ראשון) אירעה תקרית נוספת מצד ארגון הטרור, כשפעיל חיזבאללה השליך לפני זמן קצר בקבוק תבערה לעבר שטח ישראל סמוך לעיר מטולה ופגע במעביר מים - אולם לא נגרם נזק לגדר. כוחות צה"ל השיבו בתגובה בירי אזהרה באוויר.

גדר הגבול בין ישראל ללבנון, 10 באוגוסט 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
גדר הגבול בין ישראל ללבנון, 10 באוגוסט 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

בעת האחרונה שבה ונבנית מתיחות בין ישראל לחיזבאללה לאורך גבול הצפון. אירוע האוהלים שהציב ארגון הטרור סמוך לגבול הכחול, הוא המשך למצב המתוח בגבול הצפון, שבשיאו שיגר חיזבאללה בחודש מרץ מחבל שהניח מטען חבלה בצומת מגידו ורק בנס נפצע אזרח ישראלי ולא נגרם נזק לקורבנות נוספים. בהמשך, התבצע ירי של 34 רקטות משטח לבנון לעבר שטח ישראל. בכל אותו זמן ממשיכה ישראל לבנות מכשול משמעותי לאורך גבול לבנון, מכשול שיקשה מאוד על חציית הקו על ידי כוח "רדואן" וחיזבאללה בונה עמדות תצפית לאורך קו הגבול.

בתוך כך, השבוע יטוס לארצות הברית ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל תא"ל אפי דפרין כדי לדון עם מקביליו במשרד ההגנה והצבא האמריקאי על חידוש המנדט לכוחות יוניפי"ל בלבנון. הערכה בישראל כי תא"ל דפרין צפוי להביע מורת רוח על העמידה מהצד של כוחות יוניפי"ל בכל מה שקשור להפרת הריבונות הישראלית באמצעות הצבת האוהלים ופעולות נוספות. במערכת הביטחון רואים חשיבות גדולה בחידוש המנדט ובהמשך הפעילות של כוחות יוניפי"ל כגורם מתווך ומאזן בדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully