וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי מאיראן נחת בנתב"ג והודה בחקירה: הגעתי למשימת ריגול

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 14:42

תושב איראן שנחת בשדה התעופה עוכב לחקירת שב"כ, וסיפר בה כי תודרך על ידי גורמי ביטחון איראניים לאסוף מידע ולצלם יעדים בישראל. הוא היה אמור לקבל את הכתובת אחרי כניסתו לארץ, אך בתום חקירתו הוא גורש מישראל

בוידאו: גלנט על איראן: "עלולים להידרש לממש את חובתנו להגן על שלמות ארצנו"/ניקול לקסבי, דוברות משרד הביטחון

שב"כ סיכל ניסיון ריגול איראני בישראל - כך הותר היום (שישי) לפרסום. יהודי תושב איראן עוכב לחקירה הלילה בנתב"ג והודה כי קיבל משימות מגורמי ביטחון איראניים לאסוף מידע ולצלם נקודות מסוימות באופן נסתר.

עם נחיתתו עוכב תושב איראן, לו יש קרובי משפחה בישראל, ונחקר על ידי חוקרי שב"כ. בחקירה עלה כי לפני הטיסה הוא נפגש עם גורמי ביטחון איראניים, תודרך לפני וקיבל אמצעים למימוש משימותיו. ביניהם - קופסת טישו שנועדה להסלקת מצלמה, טלפונים, וכסף.

הציוד שקיבל היהודי מאיראן למשימת הריגול בישראל. 11 באוגוסט 2023. דוברות שב"כ, אתר רשמי
הציוד שקיבל היהודי מאיראן למשימת הריגול/אתר רשמי, דוברות שב"כ
הציוד שקיבל היהודי מאיראן למשימת הריגול בישראל. 11 באוגוסט 2023. דוברות שב"כ, אתר רשמי
הציוד שקיבל היהודי מאיראן למשימת הריגול/אתר רשמי, דוברות שב"כ

עוד עלה בחקירה כי היהודי תושב איראן היה אמור לקבל את הכתובות שבהן היה צריך לאסוף מידע אחרי כניסתו לארץ. עם סיום חקירתו, סורבה כניסתו לישראל והוא עלה על מטוס בדרכו חזרה לאיראן. "אירוע זה הוא חלק ממאמץ איראני רחב לבסס צירי ריגול וטרור בישראל, לצד ההשפעה ברשת להרחבת השסע החברתי", נמסר בהודעת שב"כ.

לפני כשבועיים הותר לפרסום כי גורמים איראניים ניסו לאסוף מידע מעובדי מדינה וחוקרים ישראלים באמצעות פרופילים מזויפים ברשת החברתית לינקדאין. במסגרת קמפיין ה"פישינג", פנו החשבונות המזויפים לישראלים, ושלחו להם קובץ ובו הזמנה לכנס או "מאמרים ומחקרים שעשויים היו לעניין אותם". אולם, מדובר היה בקבצים זדוניים שפתיחתם העניקה הרשאות להשתלטות על המחשב מרחוק. בארגון אומרים כי לפנייה קדם איסוף מידע על אותם ישראלים מהרשתות החברתיות, ושהפניות אליהם הותאמו אישית.

בשב"כ סיפרו כי היוזמה נמנעה הודות לעירנותם של האזרחים. "שירות הביטחון הכללי לצד שותפיו בקהילת המודיעין פועלים לשבש ולסכל ניסיונות איראנים לאסוף מידע על אזרחי ישראל, וקורא לציבור לגלות עירנות לתופעת 'הפישינג' ברשת", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully