וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילמן על המלצת היועמ"שית לעצור את פיילוט הרחצה הנפרדת: "הגברת המתח והקרע בעם"

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 20:18

"צר לי שבמקום לפעול לאיחוי השסעים בחברה נבחר נתיב שכל כולו הגברת המתח והקרע בעם בפתרון של חקיקה בלבד", תקפה סילמן את המלצת היועמ"שית. לטענתה, בחירה בתוואי של חקיקה תגרור עתירות לבג"ץ נגדה, למרות שהסדר הרחצה "מידתי, מצומצם ולא פוגע בציבור הכללי"

בווידאו: היועמ"שית מגיבה לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל: "ההחלטה תתקבל בלי השפעות זרות"/ניב אהרונסון

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן תקפה היום (חמישי) המלצת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לעצור את הפיילוט לרחצה נפרדת בשמורות הטבע בקיץ, בטענה שהדבר דורש חקיקה מתאימה: "צר לי שבמקום לפעול לאיחוי השסעים בחברה נבחר נתיב שכל כולו הגברת המתח והקרע בעם בפתרון של חקיקה בלבד".

לטענתה, חיוב החקיקה לא רק שיעכב את הסדרת הרחצה הנפרדת, שגם בפיילוט היא "מידתית מצומצמת ומוגבלת ביותר, ולא פוגעת בציבור הכללי", אלא שעצם הסדרת העניין בחוק יקרור עתירות לבג"ץ בטעני כי מדובר בכפייה דתית. "החתירה לשוויון ופלורליזם מסתיימת כאשר מדובר בצרכי הציבור החרדי והערבי הדתי", אמרה.

בהמלצה שכתבה מיארה, היא טענה כי "המתווה שהוצג מצומצם בהיקפו, וניתן לשקול אישורו כשלב ראשון לקראת הסדרה חוקית. אולם, הוא אינו יכול להוות תחליף לחקיקה", כתבה.

גם חבר הכנסת משה גפני מסיעת יהדות התורה, הגיב להחלטתה של מיארה: "במשרד הייעוץ המשפטי לממשלה, המילה 'שוויון' קיימת רק בציבור מסוים ולא כאשר מדובר בציבור החרדי, הדתי והערבי.
מעיינות הטבע בישראל ניתנו לכולם ולא רק לציבורים מסויימים. מישהו יכול להסביר לי למה לאישה החרדית שרוצה רחצה נפרדת לא מגיע שיוויון?".

עידית סילמן בהתכנסות ממשלת ישראל ה37 בבית נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
עידית סילמן בהתכנסות ממשלת ישראל ה37 בבית נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022/ראובן קסטרו

ביולי, מיארה תקפה היום את מהלכי הממשלה בצל קידום המהפכה המשפטית והאשימה: "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים. גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף".

מחוץ לביתה של בהרב-מיארה התגלו כתובות נאצה בגנותה, בהן נכתב בין היתר "הבית של הכלבה", "אכיפה בררנית", ו-"פושעת".

מיארה ספגה גם השמצות מצד הקואליציה, כשיום לאחר התבטאותה, השר במשרד המשפטים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם מהליכוד, תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. בנאום במליאת הכנסת אמר אמסלם כי בהרב מיארה היא "הבן אדם המסוכן ביותר למדינה", כהגדרתו.

"הממשלה לא שולטת. אתמול סגרו את הרכבת, סגרו את נתב"ג. הכול בסדר. יש הלכה למעשה היום מרד בצה"ל - והיא? עושה פן ורול ולא רואה כלום. לא רואה, לא שומעת", האשים אמסלם.

הוא התייחס גם לישיבת הממשלה בנוגע להנחיות בנושא ההפגנות שהתקיימה לפני יותר משבוע וקרא שלא בפעם הראשונה להדיח אותה. "היא ביזתה את הממשלה כשהיא הגיעה לישיבת הממשלה. עד שלא נזיז אותה משם, צריך להזיז אותה אתמול. היא נזק ביטחוני. היא מהווה סכנה ממשית ליציבותה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. נזיז אותה ותראה שכל מי שעובר על החוק - ייענש על פי חוק. עבריין? פועלים נגדו", כך לדברי אמסלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully