וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורנה בת ה-11 נשדדה בדרך לבית ספר. מותה מסעיר את ארגנטינה

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 13:34

שודדים על אופנוע חטפו טלפון מידיה של מורנה, שנפלה על המדרכה ומתה בבית החולים. המוות שלה הוביל להפגנות וכל המועמדים הבולטים עצרו את הקמפיינים שלהם לקראת הבחירות המקדימות בראשון. "אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות עם כל כך הרבה כאב ופחד"

תמונת הילדה מורנה דומינגז בהפגנה בעקבות מותה בשוד בבואנוס איירס, ארגנטינה, אוגוסט 2023. רויטרס
תמונת הילדה מורנה דומינגז בהפגנה בעקבות מותה בשוד בבואנוס איירס, ארגנטינה, אוגוסט 2023/רויטרס

מותה של ילדה בת 11 בשוד בבואנוס איירס מסעיר את ארגנטינה, ובעקבותיו הודיעו כל המועמדים המרכזיים על ביטול עצרות סיום הקמפיין שלהם לקראת הבחירות המקדימות שייערכו ביום ראשון.

מורנה דומינגז הותקפה אתמול (רביעי) בשעות הבוקר המוקדמות על ידי שני שודדים רכובים על אופנוע, כשהייתה בדרכה לבית הספר ברובע לאנוס בבירה בואנוס איירס. התוקפים חטפו את הטלפון הנייד שלה, והיא נפלה על המדרכה ואיבדה את הכרתה. מותה נקבע בבית החולים, והוביל להפגנות בלאונס.

מותה והשוד שלה, שתועד במצלמות אבטחה, הציב את המאבק בפשיעה במרכז הדיון הפוליטי במדינה לקראת הפריימריז ביום ראשון, אף שהקמפיינים הסוערים נעצרו ברובם.

אקסל קיסילוף, המבקש להיבחר מחדש למושל מחוז בואנוס איירס, עצר את מסע הבחירות שלו וכך גם ראש עיריית לאנוס, נסטור גרינדטי, שמנסה לזכות במועמדות לתפקיד המושל מטעם מפלגות האופוזיציה. שר הכלכלה, סרג'יו מאסה, המועמד לנשיאות מטעם מפלגת השלטון, ביטל את אירוע סוף הקמפיין שלו שאמור היה להיערך היום.

כמו כן, שני המתחרים המרכזיים באופוזיציה על המועמדות לנשיאות ארגנטינה, ראש עיריית בואנוס איירס, הוראסיו רודריגז לארטה, ושרת ההגנה לשעבר פטרישיה בולריץ', ביטלו גם הם את עצרות הנעילה שלהם.

ההצבעה בפריימריז היא חובה בארגנטינה, והתוצאות נלקחות במידה רבה כסקרים מבוססים הרומזים על העתיד לבוא בבחירות הכלליות באוקטובר.

"אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות עם כל כך הרבה כאב ופחד", כתבה בולריץ' ברשתות החברתיות. היא הפכה את עמדתה הנוקשה נגד הפשיעה למרכז הקמפיין שלה. "אין מילים לכל כך הרבה כאב", כתב לארטה.

מותה של דומניגז זכה לסיקור נרחב בכל ערוצי החדשות במדינה, ודחק את הדיבורים על המצב הכלכלי במדינה הסובלת מאינפלציה שנתית של יותר מ-100%. סקרי דעת קהל מראים באופן קבוע כי האינפלציה והפשיעה הן שתי הדאגות העיקריות של הבוחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • ארגנטינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully