וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היישוב בת חפר השקט הפך למוקד ירי: "מרגיש שמישהו יושב לך בגינה ויורה צרור"

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 16:59

בעקבות אירועי הירי המתרבים, ראש המועצה האזורית עמק חפר פנתה למשרד הביטחון ודרשה לטפל בסוגייה. לטענתה, הירי מתבצע מהעיר הפלסטינית טול כרם, שצמודה ליישוב. "זה גורם לתושבים לשאול אם זה המקום שהם רוצים לגדל בו את הילדים"

זירת הירי בכביש 40/חוסיין אלעוברה ערוץ הנגב

ראש המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, פנתה אתמול (רביעי) למשרד הביטחון, בעקבות אירועי ירי חוזרים לעבר היישוב הקהילתי בת חפר. "אנו דורשים בכל תוקף לפעול ככל הניתן על מנת להשיב את השקט והביטחון לתושבי היישוב", כתבה שאול.

שאול אמרה כי אתמול בבוקר התושבים התעוררו בשעה מוקדמת בעקבות ירי של יותר מ-30 כדורים לעבר היישוב שצמוד לקו הירוק ולטול כרם. "אלו לא היו כדורים תועים", טענה בשיחה עם וואלה. "לא נפגעו בתים באירוע, אנחנו לא במצב של פגיעה, יש חומה שמגנה עלינו. אחת הדרישות שלנו היא שיאריכו את החומה, אבל זה מחייב היערכות אחרת בשטח כי הבתים שלהם מתקרבים אלינו וגם הגובה שלהם גדל".

לדברי ראש המועצה, באירועי ירי אחרים נפגעו מבנים ותושבים אף מצאו כדורים בשטח. "בתקופה האחרונה ירי לכיוון בת חפר נהיה בולט יותר וזה נעשה אפילו יותר חצוף", אמרה שאול וקשרה את הירי לקרבה לעיר הפלסטינית. "לצערי הרב יש עלייה בגובה הבתים מהצד השני, מה שמאפשר להם כנראה ירי יותר נוח וקל וגם אנחנו כולנו עוקבים בדאגה על ההתחממות מהצד הזה, זאת אומרת שורה של דברים שקרו שממחישים לנו שהאזור הזה, האזור המזרחי, מתחיל להיות חם ומאיים יותר".

בת חפר. מתן בוכנר, אתר רשמי
בת חפר/אתר רשמי, מתן בוכנר

"אנחנו רוצים שיתייחסו לאזור הזה במלוא הרצינות, היישוב הולך להרחיב את עצמו והולכים להיות שם יותר מ-10 אלף תושבים - אנחנו דורשים להגדיל את החומה, להתייחס למקום הזה כמו לקו גבול", המשיכה שאול. "חייבים איזושהי התייחסות ממוקדת סביב הרחקת הגבול מאיתנו, והבנה שיש שם רצועה שחייבת טיפול רציני יותר. זה כבר לא החטיבה בשטח מתמודדת עם הירי הזה, זה משהו שחייבים לבדוק אותו גם ברמה המודיעינית וגם ברמה של התייחסות המדינה".

טל תושב, היישוב בן 36 סיפר בשיחה עם וואלה! על אירוע הירי אתמול. לדבריו, "זה הרגיש שמישהו יושב לך בגינה ויורה צרור על הבית, אשתי והילדים קמו מזה. יש הרבה צרורות של ירי על בת חפר, אבל הפעם זה היה חריג, נראה כאילו ממש מישהו עבר לנו ברחובות וירה. יש אוזלת יד בכל מה שקשור ליישובים שצמודים לחומה".

"אנחנו חווים הרבה מאוד דברים לאחרונה ביישוב, בין אם זה פרוטקשן שקיים בהרחבה, ובין אם זה ירי - זה טירוף", סיפר טל. "זה גורם לאנשים לשאול אם זה המקום שהם רוצים לגדל בו את הילדים. לפני שנה או שנתיים בחיים לא הייתה מחשבה שבת חפר זה לא יישוב עם רמת ביטחון גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully