וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק אוסרת על המינוח "הומוסקסואליות" בתקשורת: "לומר סטייה מינית"

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 21:49

גופי התקשורת והרשתות החברתיות נדרשו על ידי נציבות התקשורת במדינה גם שלא להשתמש במינוח מגדר, אך גורם ממשלתי אמר כי ההחלטה דרושה עוד אישור. בחודשים האחרונים נשרפו דגלי גאווה בהפגנות מחאה במדינה נגד שריפת ספרי קוראן בשבדיה ובדנמרק

בווידאו: בעקבות שריפת הקוראן: מפגינים דרכו על דגלי גאווה בבגדאד/רויטרס

הרשויות בעיראק הורו אתמול (שלישי) לכל כלי התקשורת וחברות הרשתות החברתיות הפועלות במדינה שלא להשתמש במונח "הומוסקסואליות", אלא לומר במקום זאת "סטייה מינית" - כך לפי דובר של הממשלה ומסמך של נציבות התקשורת.

במסמך של נציבות התקשורת נכתב כי גם השימוש במונח "מגדר" נאסר. היא אסרה על כל חברות הטלפון והאינטרנט המורשות להשתמש במונחים האלו בכל אחת מהאפליקציות הסלולריות שלהן. גורם ממשלתי אמר מאוחר יותר כי ההחלטה עדיין טעונה אישור סופי.

הנציבות "מנחה את גופי התקשורת שלא להשתמש במונח 'הומוסקסואליות' ולהשתמש במונח הנכון 'סטייה מינית'", נכתב בהודעה בשפה הערבית. דובר הממשלה אמר כי טרם נקבע עונש על הפרת התקנות החדשות, אך הוא עשוי לכלול קנסות.

מפגינים שורפים דגל גאווה במחאה נגד שריפת ספרי קוראן בבגדאד, עיראק, 22 ביולי 2023. רויטרס
מפגינים שורפים דגל גאווה בהפגנה בבגדאד, בחודש שעבר/רויטרס

עיראק אינה מגדירה במפורש יחסים הומוסקסואליים כעבירה פלילית, אך סעיפים העוסקים ב"מוסר" ומוגדרים באופן רופף בחוקיה משמשים לרדיפת חברי קהילת הלהט"ב במדינה הערבית השמרנית. המפלגות הגדולות בעיראק הגבירו בחודשיים האחרונים את הביקורת על זכויות להט"ב, כשדגלי הקהילה הועלו באש במחאות של מפלגות שיעיות בתגובה לשריפת ספרי קוראן בשבדיה ובדנמרק.

על פי האתר Our World in Data, יותר מ -60 מדינות מגדירות יחסי מין חד-מיניים כעבירה פלילית - רבות מהן מדינות מוסלמיות - בעוד שהם חוקיים ביותר מ-130 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully