וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאית של חיזבאללה התהפכה בעיירה נוצרית, שניים נהרגו בחילופי אש

9.8.2023 / 21:25

חבר בארגון השיעי ותושב מקומי נהרגו בעימותים בעיירה הסמוכה לביירות, אחרי שכלי הרכב התהפך. מתנגדי חיזבאללה האשימו אותו בהעברת נשק, וכוחות צבא נפרסו סביב המשאית ההפוכה. התקרית מאיימת להחריף את המשבר העדתי בלבנון המשותקת

משאית של חיזבאללה שהתהפכה בעיירה נוצרית באזור ביירות, לבנון, 8 באוגוסט 2023. טוויטר, צילום מסך
בחיזבאללה לא התייחסו לתכולתה. המשאית ההפוכה, היום/צילום מסך, טוויטר

שני בני אדם נהרגו היום (רביעי) בעימותים בין חמושים של חיזבאללה לתושבים בעיירה נוצרית באזור ביירות, לאחר שתושבים כיתרו משאית של הארגון השיעי שהתהפכה בעיירה - כך אמרו גורמים לבנוניים. העימותים התרחשו סמוך לעיירה ההררית אל-כחלה, וצבא לבנון כיתר את המשאית, שלפי ההערכות הכילה כלי נשק.

איש חיזבאללה ותושב העיירה נהרגו בעימותים, ושני הצדדים האשימו אלו את אלו באחריות לפריצתם. התקרית התרחשה בתקופה רגישה עבור לבנון, שמשקיעה מאמצים רבים בשכנוע מדינות ערב והמערב שהמצב הביטחוני בה תחת שליטה אחרי קרבות קטלניים במחנה פליטים פלסטיני בדרום המדינה.

זהו העימות המשמעותי ביותר בין חיזבאללה לבין יריביו הנוצרים מאז שהצדדים נקלעו לקרבות בביירות לפני כשנתיים, והוא מאיים להחריף את המתיחות העדתית במדינה המשותקת תחת משברים פוליטיים, כלכליים וביטחוניים עמוקים.

מחוקקים מקומיים ממפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרתי, יריבה של חיזבאללה, האשימו את הארגון הנתמך על ידי איראן בהעברת נשק במשאית שהתהפכה. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, שוחח עם מפקד הצבא, הגנרל ג'וזף עאון, וקרא לנהוג "ברוגע ובחוכמה" בזמן שמתקיימת חקירה רשמית.

חיזבאללה אמר כי המשאית היא רכושו והאשים "מיליציות" באזור בתקיפת צוותו. לפי הארגון, אדם "שהגן על המשאית" נפצע ומת מאוחר יותר. בהודעה שפרסם הארגון נמסר כי התנהלו חילופי אש עם "החמושים התוקפים", מבלי לפרט מה הייתה תכולת המשאית.

הסניף המקומי של מפלגת הכוחות הלבנוניים האשים "קבוצה חמושה" שליוותה את הרכב בירי לעבר אזרחים, שהוביל למותו של תושב נוצרי. יוסף בג'אני אמר כי אביו, פאדי בן ה-64, הוא ההרוג. לדבריו, הוא ואביו ניסו להתקרב למשאית לאחר שהתהפכה, אז נפתחה אש לעברם.

"היינו במרחק של מטר אבל לא יכולנו לראות מה יש בתוך המשאית. לפחות שלושה גברים התחילו לירות עלינו, שניים עם מקלעים ואחד עם אקדח. אבא שלי נפל על הקרקע אבל היה כל כך הרבה ירי שלא יכולנו להגיע אליו במשך שלוש דקות", סיפר בג'אני, בן 39.

המשאית התהפכה בפנייה בירידה סמוך לכחלה, על הכביש הראשי שבין בירת סוריה דמשק לביירות, והתושבים מיהרו לסגור את הכביש סביבה. עבדו אבו חליל, גורם רשמי בעיירה, אמר כי התושבים מתכוונים להשאיר את הכביש סגור.

נזיה מטא, חבר פרלמנט המייצג את האזור מטעם מפלגת הכוחות הלבנוניים, האשים את חיזבאללה בהעברת אמצעי לחימה לביירות על גבי המשאית. "אדם מכחלה נהרג - זה בלתי מתקבל על הדעת לחלוטין", אמר מטא בדברים ששודרו בטלוויזיה.

בכלי תקשורת לבנוניים נראו אנשים בלבוש אזרחי יורים ברובים ברחובות, ובהמשך התפרסו חיילים מצבא לבנון סביב המשאית בזמן שמנוף הסיר את המטען שלה. לא ניתן היה לראות את תכולתה, אך קבוצות גדולות של תושבים התאספו סביבה גם עם רדת החשיכה.

חיזבאללה, שהוקם על ידי משמרות המהפכה של איראן לאחר פרוץ מלחמת לבנון הראשונה ב-1982, הוא הארגון החזק ביותר במדינה ומצויד בעשרות אלפי רקטות וטילים. הוא לחם בשתי מלחמות ובשורת מבצעים ועימותים מול ישראל, שמאיימת להגיב ביד קשה על כל פרובוקציה שלו בגבול, ושלח את לוחמיו לסייע לנשיא סוריה בשאר אסד מול המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully