וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "התקיפות הישראליות מכוונות נגד הצבא הסורי, נוכחות איראנית - תירוץ"

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 21:26

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, התייחס היום (רביעי), בריאיון לרשת Sky News Arabia בדמשק, לתקיפות האוויריות בבירה, שמיוחסות על ידי גורמים במדינתו לישראל, ואמר כי "התקיפות הישראליות מכוונות בעיקר נגד הצבא הסורי, בתירוץ שמדובר בנוכחות איראנית". בנוגע לקשרים עם ארה"ב, אמר הנשיא הסורי כי מתקיימות שיחות עם האמריקנים לסירוגין, אולם הוא אינו מצפה ל"תוצאות כלשהן".

זהו הריאיון הראשון שמעניק הנשיא אסד מאז הוחזרה חברותה של דמשק בליגה הערבית בחודש מאי האחרון. על קשריו עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר אסד כי אין היתכנות לפגישה ביניהם: "המטרה שלנו היא נסיגה (של טורקיה) משטח סוריה, בעוד שהמטרה של ארדואן היא לתת לגיטימציה לנוכחות הכיבוש של טורקיה בסוריה", אמר אסד, "לכן, הפגישה לא יכולה להתקיים בתנאים של ארדואן".

נשיא סוריה בשאר אסד וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפגישה בחאלב, 6 בפברואר 2011. רויטרס
"הפגישה לא יכולה להתקיים בתנאים של ארדואן"/רויטרס

שלשום, הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה על פיצוצים עזים שנשמעו בקרבת הבירה דמשק. ובהמשך לכך,ייחסה פיצוצים אלו לתקיפה ישראלית. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית הופעלו. בטלוויזיה הסורית הוסיפו כי בעקבות התקיפה ארבעה חיילים סורים נהרגו ועוד ארבעה נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות.

גורם צבאי סורי אמר אז כי "בסביבות השעה 02:20 לפנות בוקר, האויב הישראלי פתח בתקיפה אווירית מכיוון רמת הגולן הסורית הכבושה, כשהוא מכוון לכמה מטרות בסביבת העיר דמשק". לדבריו של אותו גורם: "מערכות ההגנה האווירית הסוריות יירטו את הטילים הישראליים והפילו חלק מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully