וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר דורש מהיועמ"שית: להעמיד לדין את טיבי על הסתה לטרור

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 13:57

לוואלה! נודע כי השר לביטחון לאומי פנה לגלי בהרב מיארה בדרישה לחקור את ח"כ אחמד טיבי על הסתה לטרור והמרדה. הרקע: דבריו של טיבי באוניברסיטה האמריקנית בג'נין, שם שיבח את ההתנגדות ל"כיבוש". בן גביר: "משבח מחבלים". טיבי: "בן גביר בורח מהגזענות שלו"

בווידאו: אחמד טיבי נואם באוניברסיטת ג'נין, בן גביר דורש להעמידו לדין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דורש מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לחקור ולהעמיד לדין את ח"כ אחמד טיבי בעבירות של הסתה לטרור והמרדה בעקבות נאום שנשא טיבי באוניברסיטה האמריקנית בג'נין השבוע.

טיבי הביע תמיכה בתושבי מחנה הפליטים ג'נין ושיבח את התנגדותם ל"כיבוש". הדברים עוררו את זעמו של בן גביר, שפנה ליועמ"שית במכתב שהגיע לידי וואלה!. "דבריו של ח"כ טיבי שנאמרו כאשר ח"כ טיבי צועק בגרון ניחר על גבי בימת הטקס בשפה הערבית לקול תשואות הקהל המולהב", מתאר השר בן גביר בפנייתו ליועמ"שית וציטט את טיבי. "התמונה הטובה ביותר של העם המצליח הזה, האיתן והנשגב. אלפי ברכות. מזל טוב לכולכם... ההישג, המצוינות, חינוך ונתינה הם כלי הנשק של הרצוצים והמדוכאים, והוא נשקו של העם הנמצא תחת הכיבוש, הוא זה שנאבק להיות חופשי ונשגב, ומכאן מג'נין... ג'נין האיתנה, ג'נין הגאווה, ג'נין הנשגבת, מתרומם הקול הזה. מתרומם הקול הזה. קולו של החופש. נכתב על ג'נין שגורלה יהיה בייצוג של העם הזה באיתנות ובנשגבות. וגם בקרב המתמשך למען החופש. ברכות לעיר ג'נין".

איתמר בן גביר, אחמד טיבי. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, אחמד טיבי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

לפי בן גביר, טיבי אמר עוד בנאומו: "הייתי כאן במחנה ג'נין כשהסתערו עליו ב-2003 .ומי שהתנגד בהסתערות האחרונה, הם אותם בחורים שנולדו לאחר ההסתערות הראשונה. שיאשרו בזאת שהעם הזה, העם הזה הסוגד רק לאללה. כמו כן, הבנים שלנו כאן וכל הפלסטינים, כאשר הם מצטיינים, מתנגדים ונאבקים כל אחד בדרך שלו. הם יובילו את העם הזה לחופש אני כאן כדי לחגוג אתכם את השמחה הזו ולהגיד לרופאות ורופאי השיניים, שזו בעצם ההתמחות שלכם, ביחד בואו נעקור את הכיבוש מהשורש, מהשורש. כי צריך לסיים את הכיבוש הזה".

בן גביר המשיך במכתבו ליועמ"שית וכתב: "בנאומו, מסית ח"כ טיבי נגד מדינת ישראל וחותר תחת ריבונותה וקיומה כמדינה. לא ניתן לטעות בדבריו הארסיים על 'קרב המתמשך למען החופש', שהחל ב-2003 היא 'ההסתערות הראשונה', ומתמשך בשנה הנוכחית, היא 'ההסתערות האחרונה'. ח"כ טיבי מכנה את מבצע חומת מגן ואת מבצע בית וגן כ"הסתערות" של 'הכיבוש' אותו יש 'לעקור מהשורש', ושכל אחד 'יאבק בדרך שלו'.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, יולי 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בג'נין/דובר צה"ל

בן גביר מוסיף עוד כי "כידוע, מהעיר ג'נין יצאו רבי מחבלים במטרה לרצוח ולפגע ביהודים בשל זהותם היהודית. רק מתחילת שנה זו ועד סוף חודש יוני בוצעו מעל ל-50 פיגועי ירי על ידי מחבלים שיצאו ממרחב ג'נין. חיילי צה"ל הגיבורים נפלו בעודם פועלים לחיסול קיני הטרור בעיר הדמים הזו ובעת כתיבת שורות אלו דמם טרם יבש".

"לא ניתן להעלות על הדעת מצב בו חבר כנסת, נבחר ציבור בכנסת ישראל, בוחר להלהיב בדבריו את אותם צעירים וצעירות למאבק ומלחמה בריבונותה וקיומה של מדינת ישראל", טוען בן גביר, "בדבריו ח"כ טיבי עבר על עבירות רבות של ספר החוקים הישראלי. ח"כ טיבי מלבה את אש השנאה נגד מדינת ישראל ונגד 'הכובש', תוך שיבוח המחבלים, מסית ומגרה את האוכלוסייה המקומית נגד ריבונות ישראל בארץ ישראל, וכן מעורר מדנים בין האוכלוסייה הערבית לאוכלוסייה היהודית".

ח"כ אחמד טיבי מסר בתגובה: "אני עומד על דעתי כשאמרתי שיש לעקור את הכיבוש מהשורש, ואם לא אז טיפול שורש. אבל בן גביר רוצה לברוח מהשערורייה הגזענית שבסירוב לתת לי לבקר עצירים פלסטינים בזמן שאישר לח"כים יהודים לבקר עצור החשוד ברצח. הוא משתין מעל המקפצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully