וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון לחופי איטליה: 41 מהגרים טבעו למוות בים התיכון

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 13:02

כמה ניצולים סיפרו כי כלי השיט שעליו היו הפליג מתוניסיה והתהפך בדרכו לאיטליה. מתחילת השנה, יותר מ-1,800 איש איבדו את חייהם בדרכם מצפון אפריקה לאירופה

בווידאו: מהגרים יוונים ניצלו מספינה טובעת בעזרת מסוק/רויטרס

41 מהגרים טבעו למוות כשסירתם התהפכה לחופי האי האיטלקי למפדוזה באיטליה - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות במדינה, שציטטה דיווחים של ניצולים. על פי הדיווח, ארבעה ניצולים סיפרו למחלצים שהם היו על סירה שיצאה לדרך מספאקס שבתוניסיה וטבעה בדרכה לחופי איטליה.

לפי ארבעת הניצולים - שלושה גברים ואישה, מחוף השנהב ומגינאה - אמרו כי על הסירה היו 45 איש, בהם שלשוה ילדים. הם אמרו כי הסירה יצאה מחופי תוניסיה ביום חמישי שעבר, אך טבעה בתוך שעות. לדבריהם, הם חולצו על ידי ספינת משא ואז הועברו לכלי שיט של משמר החופים האיטלקי.

זהו אסון נוסף הפוקד את הים התיכון מתחילת השנה, שבמהלכה יותר מ-1,800 איש איבדו את חייהם בדרכם מצפון אפריקה לאירופה - בהם מאות אנשים שנעלמו לחופי יוון בחודש יוני.

כלי שיט של ארגון סיוע ספרדי מחלץ מהגרים לחופי האי האיטלקי למפדוזה, 3 באוגוסט 2023. רויטרס
מהגרים מחולצים לחופי למפדוזה, בשבוע שעבר/רויטרס

משמר החופים האיטלקי דיווח על שתי טביעות באזור ביום ראשון, אך לא ברור אם הסירה הזו היא אחת מהן. בימים האחרונים, סירות סיור של איטליה ושל ארגוני צדקה חילצו כ-2,000 איש שהגיעו לחופי למפדוזה, אי קטן השוכן כ-130 ק"מ מספקס שבתוניסיה. לפי הרשויות במדינה הצפון אפריקנית, עיר הנמל היא נקודת יציאה מבוקשת עבור המהגרים המחפשים חיים טובים יותר באירופה.

תוניסיה, שקיבלה הבטחות ממדינות אירופה לסיוע במאבקה בהגירה הלא חוקית, חוותה גל של גזענות כלפי מהגרים שחורים מאפריקה בחודשים האחרונים, והניסיונות לעזוב את המדינה דרך הים הלכו וגברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully