וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הריגול האיראני: שניים מהנאשמים זוכו, נאשמת נוספת הורשעה חלקית

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 12:07

שנה וחצי לאחר הגשת כתב האישום, בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה שניים מהנאשמים בפרשה שבמסגרתה ניסה המודיעין האיראני לגייס ישראלים לטובתם. נאשמת נוספת זוכתה באחת העבירות, אך הורשעה במגע עם סוכן חוץ. סך הכול זוכו 4 מתוך 5 הנאשמים

בווידאו: סניגורה של החשודה בפרשת הריגול האיראנית מתייחס לחשדות נגדה/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה היום (רביעי) שניים מהנאשמים בפרשת הריגול האיראני שנחשפה בסוף שנת 2021. גבר ואישה שהואשמו בפרשה הואשמו בעבירות חמורות בהן מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה העלולה להיות לתועלת האויב והם זוכו. נאשמת נוספת זוכתה מעבירת מסירת מידע, אך הורשעה במגע עם סוכן חוץ. השופט קבע כי לא מדובר ב"פגיעה בביטחון המדינה".

הנאשמים שניסה לגייס הסוכן האיראני. מתוך פייסבוק, עיבוד תמונה
4 מתוך 5 הנאשמים זוכו/עיבוד תמונה, מתוך פייסבוק

"אין מחלוקת כי תחילתו של הקשר בין נאשמות 1 ו-4, עם מי שנטען כי הוא סוכן חוץ, היה מבלי לדעת את זהותו ובוודאי שלא מתוך כוונה ליצור קשר עם סוכן חוץ ובוודאי שלא מתוך כוונה לפגוע בביטחון המדינה", קבע השופט אילן סלע.

על נאשמת 4, שלבסוף הורשעה במגע עם סוכן חוץ, אמר השופט: "יש לא מעט מידעים שנמסרו על ידה לראמבוד (הסוכן האיראני - ש"ה) שהיא הייתה צריכה להעלות על דעתה שהם עלולים להיות לתועלת האויב.

עו"ד בן-ציון ציטרין, המייצג את בני הזוג, מסר בתגובה: "מדובר בסטירת לחי מהדהדת לפרקליטות ובכשלון של השב"כ. תיק דגל שלהם הסתיים בפיאסקו. מסע יחסי הציבור של השב"כ, כולל רתימת ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט, שהעלה סרטון בעניין ביום חשיפת כתבי האישום, נחל כשלון חרוץ".

ראמבוד נמדר. שב"כ
ראמבוד נמדר/שב"כ

הנאשמים כולם היו יוצאי איראן, דוברי פרסית, והיו בקשר במשך מספר שנים עם המפעיל האיראני, שכינה עצמו בשם "ראמבוד נמדר" ופנה אליהם לראשונה בפייסבוק בפרסית ובעברית. לפי כתב האישום, הנאשמת מכפר סבא העבירה כסף מהמפעיל לנאשמת אחרת, המתגוררת בבית שמש. לדברי הסנגורית שייצגה אותה, היא פעלה במחשבה שהנאשמת השנייה היא קרובת משפחה של "ראמבוד", שחיה בארץ, ולה הוא רוצה לסייע. מה שקרה בפועל, לטענתה, הוא שהעבירה תשלום עבור פעולותיה של הנאשמת מבית שמש.

אותה נאשמת מבית שמש העבירה פרטים לראמבוד, חרף ידיעתה כי הוא פועל מטעמם של שלטונות איראן. על פעילותה קיבלה כ-4,500 דולר, שנשלחו אליה מהמפעיל. כמו הנאשמת מכפר סבא, היא עלתה מאיראן לפני כ-30 שנה ודוברת פרסית.

נאשמת נוספת בפרשה הינה תושבת ירושלים, דוברת פרסית שעלתה לארץ בשנת 2001 מאיראן. היא עמדה בקשר עם "ראמבוד" באמצעות פייסבוק וווטסאפ, שהעביר לה לאורך הכרותם 1,204 דולר אוסטרלי, ואף ביקש להשתתף עמה במיזמים עסקיים ומיזמי צדקה אותם יממן.

בראשיתו הקשר בין הנאשמת לראמבוד, ביקש ממנה המפעיל שתכתוב על חיי קהילת יוצאי פרס בישראל. הוא אמר לה שישתמש בפרטים לצורך כתבה לעיתונאים החיים באיראן ומתעניינים בתפוצות פרסיות ברחבי העולם. הנאשמת העבירה לו פרטים אלה, ומשתהתה באוזניו מדוע לא יחפש בעצמו את המידע ברשת האינטרנט, ענה לה שהוא מעוניין במידע ממי שגרה בישראל ויודעת במדויק את הפרטים.

בהמשך, לפני כשנה, שוחח ראמבוד עם הנאשמת והציע לה לפתוח בית עסק במימונו, ואף הציע לה להרחיב את המספרה אותה היא מפעילה. בקשות אלה הגבירו את חשדה של הנאשמת בדבר זהותו האמיתית של ראמבוד ומטרותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully