וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה - מערכות מחשוב הושבתו

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 9:08

לפי הודעת בית החולים, המערכות שנפגעו הן מנהלתיות בלבד, ולא נגרם נזק למאושפזים או למכשור רפואי. עם זאת, לא נקלטים מטופלים חדשים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר נמצאים במקום ומסייעים לטפל באירוע

בווידאו: מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה, הופסקה קליטת מטופלים/דוברות משרד הבריאות

מתקפת סייבר אירעה הלילה (שלישי) בבית החולים מעייני הישועה שבבני ברק, במהלכה הושבתו מערכות המחשב המנהלתיות - כך הודיע בית החולים למשרד הבריאות ולמערך הסייבר הלאומי. לפי הודעת המרכז הרפואי, על פי הידוע עד כה, המכשור הרפואי לא נפגע ולא נגרם נזק למאושפזים.

במקום נמצאים צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר, ומסייעים לטפל באירוע. בשלב זה בבית החולים הפסיקו לקבל חולים, אך אלה שכבר מאושפזים שם לא מפונים למוסדות אחרים.

על פי נתוני חברת צ'ק פוינט, ברבעון האחרון ארגון בסקטור הבריאות בישראל, שנחשב לאחד המותקפים ביותר במדינה, הותקף בממוצע 810 פעמים שבוע. בעולם כולו חלה עלייה של 30% במתקפות נגד מוסדות רפואיים.

בית חולים מעיני הישועה, בני ברק, 8 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
המאושפזים לא נפגעו. בית החולים מעייני הישועה/ראובן קסטרו

לפני כשנה וחצי, גילה משרד הבריאות כי במשרד עוצרים יותר ממאה אלף תקיפות סייבר בחודש על המערכות. זאת, לאחר תקופה שבה אירעו מתקפות על ארגוני רפואה כמו בית החולים הלל יפה ומכון מור מקבוצת קופת חולים כללית.

"אבטחת מידע זה עניין של 24/7, מדובר במעין מלחמת עולם שלישית", אמר אז נציג משרד הבריאות. "אם פעם כדי לתקוף מדינה היה צריך אוניה וטילים, היום מספיק אתר אינטרנט פשוט ואפשר לתקוף".

מתקפות סייבר פוגעת בתחומים רבים. בחודש אפריל פגעה מתקפת מסוג זה בכמה בקרי מים של מערכות השקיה וטיפול במי קולחין בגליל העליון. בקרי המים של קו-נועים להשקית שדות בעמק החולה נפגעו, וכן מערכות שליטה של תאגיד קולחי הגליל.

יומיים קודם לכן הייתה התראה על התקפה מתוכננת והחקלאים באזור עודכנו על כך. חלקם ניתקו את האפשרות לשליטה מרחוק על המערכות ועברו להפעלה ידנית ולא נפגעו, בעוד שהחקלאים שלא ניתקו אותן נפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully