וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: מנהיג האופוזיציה גנדי הוחזר לפרלמנט אחרי שהרשעתו הושעתה

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 16:03

יו"ר מפלגת הקונגרס, שאיבד זמנית את מושבו כשהורשע בהכפשת ראש הממשלה מודי, שב לתפקידו בעקבות פסיקה של בית המשפט העליון. גנדי ויתר מתנגדיה של מפלגת השלטון הלאומנית מקווים שזו תהיה זריקת עידוד לקראת הבחירות בשנה הבאה

בוידאו: ראש ממשלת הודו חנך את בניין הפרלמנט החדש בדלהי/רויטרס

הפרלמנט בהודו החזיר היום (שני) את מנהיג מפלגת הקונגרס מהאופוזיציה ראהול גנדי לתפקידו כמחוקק, לאחר שבית המשפט העליון במדינה השעה את הרשעתו בגין הוצאת דיבה, כך מסרה הממשלה.

גנדי, שאביו, סבתו וסבא רבא שלו היו ראשי ממשלה, הורשע במרץ בעקבות תלונה שהגיש חבר במפלגת העם ההודי השלטת בגין התבטאויות שלו מ-2019 שנחשבו כפוגעניות כלפי ראש הממשלה, נרנדרה מודי, ולאחרים בעלי אותו שם, כולל שלו עצמו.

בעקבות הרשעתו, איבד גנדי בן ה-53 את מושבו בפרלמנט ונכלא לשנתיים אך הוא שוחרר בערבות. בסוף השבוע השעה בית המשפט העליון את ההרשעה, והתיר לגנדי לחזור לפרלמנט ולהתמודד בבחירות הכלליות שייערכו בשנה הבאה. גנדי ביקש לבטל את ההרשעה, אך ערעורו טרם נידון בערכאה נמוכה יותר.

חזרתו של גנדי לפרלמנט היא זריקת מרץ עבור מהאופוזיציה לקראת הצבעת אי-אמון בממשלה. למפלגת השלטון של מודי יש רוב מוצק בפרלמנט, ועל כן אין סכנה ליציבות הממשלה. ואולם, שובו לזירה של הנצר לשושלת הפוליטית המפורסמת ביותר של הודו צפויה לחזק את מעמד ברית האופוזיציה החדשה המורכבת מ-26 מפלגות בהובלת מפלגת הקונגרס. הדיון על תפקודה של הממשלה, שבסיומו תיערך הצבעת אמון, צפוי להיפתח בשלישי ולהסתיים בחמישי.

מנהיג מפלגת הקונגרס של הודו, רהול גנדי, חוזר לפרלמנט אחרי ביטול השעייתו, 7 באוגוסט 2023. רויטרס
האופוזיציה בהודו נערכת לבחירות בשנה הבאה. גנדי עם שובו לפרלמנט, היום/רויטרס

גנדי נכנס למבנה הפרלמנט אחרי שחלק כבוד לפסלו של מהטמה גנדי, מנהיג תנועת העצמאות של הודו, השוכן במתחם, מבלי ששוחח עם הכתבים. "חזרתי לפרלמנט אחרי שחלקתי כבוד לבאפו", כתב גנדי בפייסבוק, בכינוי חיבה למהטמה גנדי שאותו תיאר כאביו. למרות שם המשפחה הזהה, בין השניים אין קשר משפחתי.

חברי מפלגתו ומחוקקים ממפלגות אופוזיציה אחרות התאספו מחוץ ללפרלמנט ועודדו את גנדי ואת הברית החדשה שהקימו, "הודו". הברית, שהוקמה בעקבות פסילתו של גנדי, נערכת להציב מועמד מוסכם לראשות הממשלה בבחירות הבאות. חבריה אמורים להיפגש ב-31 באוגוסט וב-1 בספטמבר כדי לדון בצעדיהם הבאים.

נשיא מפלגת הקונגרס, מליקארג'ון קארג'ה, אמר כי ההחלטה להחזיר את גנדי לפרלמנט "מביאה הקלה לתושבי הודו, ובמיוחד לוויאנד", מחוז הבחירה שלו במדינת קרלה שבדרום הודו. במפלגת השלטון טוענים כי בית המשפט העליון רק השעה את הרשעתו של גנדי, ולא ביטל אותה.

חרף האופטימיות באופוזיציה, חלק מהפרשנים הזהירו כי שובו של גנדי למרכז הבמה עלול להאפיל על השאיפות הלאומיות של מנהיגי המפלגות האזוריות החברות בברית, ועלולה לערער את יציבותה.

"סביר מאוד להניח שכל ניסיון נחוש של הקונגרס להציג את גנדי כמועמד שלהם לראשות הממשלה יפגע ביעד של אחדות אופוזיציונית רחבה שעליו הכריזה ברית 'הודו'", כתב הפרשן הפוליטי אסים עלי בעיתון טיימס אוף אינדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully