וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בצה"ל: תוקם פלוגת לוחמות שריון - שעליהן תפקד קצינה

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 9:42

השבוע יגוייס המחזור השלישי של צעירות לחיל הגנת הגבולות לטובת הגנה על גבול מצרים. עם השלמת ההכשרה, תוקם פלוגת לוחמות השריון הראשונה, שעליה תפקד קצינה בדרגת סרן. בתוך כך, בקרוב תזומן ראשונה מועמדת לגיוס לגיבוש של יחידת 669

בווידאו: ראש אכ"א שוחח עם מתגייסים בבקו"ם: "יש בינינו הרבה משותף ופחות מפריד"/דובר צה"ל

צה"ל יגייס השבוע עוד מחלקת לוחמות שריון, שיפעלו בגבול מצרים - כך נודע הבוקר (שני) לוואלה. כיום פועלות שתי מחלקות שריון שכוללות 48 לוחמות ועוד שבע חיילות מהחוליה הטכנית, יחד עם הלוחמות החדשות שיגויסו השבוע תוקם לראשונה פלוגת שריונריות בצה"ל.

עוד נודע לוואלה כי המערך קידם קצינה בדרגת סרן לקורס מפקדי פלוגות והיא תהפוך למפקדת פלוגת שריונריות הראשונה בצה"ל. על פי גורמים בצבא, צה"ל עדיין לא השלים את ההיערכות בטנקים אותן יקלטו הלוחמות עם סיום מסלול לוחמות.

לוחמות צפוניות. דובר צה"ל, דובר צה"ל
לוחמת בשטח/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בתוך כך, הלוחמות במחזור הראשון של יהל"ם (יחידה מיוחדת של חיל ההנדסה), גויסו והן נמצאות כעת בהכשרתה וצפויות לסיים את המסלול במרץ 2024. מחזור נוסף צפוי להיפתח בנובמבר הקרוב שאליו ישובצו בנות שעברו את יום הסיירות שייפתח לצעירות החל מחודש אוקטובר, ואחריו ייגשו לגיבוש לתפקידים ביחידות 669 ויהל"ם.

בשבועות הקרובים תזומן מלש"בית ראשונה לגיבוש של יחידת החילוץ 669 - אם תעבור היא תתחיל את המסלול ביחידה המיוחדת של חיל האוויר, ואם לא היא תתחיל מסלול ביהל"ם. מעבר לכך, עדיין לא ירדו מהפרק תפקידים נוספים ללוחמות בסיירות ויחידות מיוחדות נוספות. בשלב זה יחידות כמו סיירת מטכ"ל, שלדג וצוללות סגורות לנשים, ופתיחתן עדיין נידונה בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully