וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחשד להעסקת שוהים בלתי חוקיים: שתי מסעדות בשפרעם נסגרו

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 9:40

מסעדת הבשר סמיר אמיס ומסעדת רותאנא פלס, השייכות לאותו בעלים, נסגרו בצו בית המשפט. עוד נטען כי נמצאו במסעדות ליקויי תברואה חמורים שהובילו להשמדת 100 קילוגרם בשר. הבעלים ערער על ההחלטה: לא סבירה באופן קיצוני

בווידאו: קטטה ביפו. סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים/אתר רשמי

המשטרה סגרה בסוף השבוע האחרון, בצו מבית משפט, שתי מסעדות מוכרות בשפרעם - מסעדת הבשר סמיר אמיס ומסעדת רותאנא פלס, שתיהן תחת אותם הבעלים. המסעדות נסגרו, כך מסרה המשטרה, עקב העסקה של שוהים בלתי חוקיים וליקויי תברואה חמורים. בפעילות האכיפה לקחו חלק משרדי ממשלה שונים לצד יחידת מג"ב "ארז".

לדברי המשטרה, במסעדת השווארמה "סמיר אמיס" נמצאו ליקויים תברואתיים חמורים שהובילו להשמדה של כ-100 קילוגרם בשר ומספר רב של תבניות ביצים. כמו כן, טוענת המשטרה, כי במסעדה הועסק שוהה בלתי חוקי.

במקביל, גם במסעדת רותאנא פלס נמצאו ליקויים תברואתיים שהובילו להשמדה של כ-60 ק"ג של בשר. ובנוסף, הועסקו בה שני שוהים בלתי חוקיים. לפיכך, הורה ניצב שוקי תחאוכה, מפקד מחוז צפון, על סגירת בתי העסק ל-30 ימים, עד סוף חודש אוגוסט.

מסעדת סמיאמיס בשפרעם נסגרה בעקבות ליקויי תברואה, 7 באוגוסט 2023. דוברות משטרת ישראל
מסעדת סמיאמיס בשפרעם נסגרה בעקבות ליקויי תברואה, 7 באוגוסט 2023/דוברות משטרת ישראל

לאחר ההחלטה על סגירת המסעדות, הגיש הבעלים, רביע חוסיין, ערעור לבית משפט השלום בקריות ובו טען כי מדובר ב"חריגה מסמכות", וכי ההחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, משום שהיא "מונעת ממניעים זרים, ובשל מאבק סמכויות בין גורמים שונים".

לדבריו של חוסיין, הוא "מצוי בתווך בין מספר סמכויות, המתקוטטות ביניהם באשר לשאלה מי ישלוט בעיר וידו של מי תהיה על העליונה". לטענתו, "אין ספק כי היוזמה למתן צו מנהלי, מונעת משיקולים זרים ופסולים ומריב סמכויות אשר אין לו קשר אליו".

עורך הדין מאזן באבא המייצג את חוסיין, מסר: "לאחרונה יש מגמה ברורה לחסל את עסקיו של בעל מסעדות רותאנא פלס וסמיר אמיס בשפרעם בטרוניה של העסקת שב"חים - ישנו שב"ח אחד שפג תוקף אישור שהייתו בארץ ובגללו המדינה החליטה לחסל ממש את כל העסקים של מר רביע חוסיין. תחת לחפש עבריינים ומרצחים המדינה מתנכלת למי שמעסיק בין 50-60 עובדים וסוגרת את עסקיו".

לדברי עורך הדין, "אין ולא היה כל מקום בהפעלת 'נשק יום הדין', ללא כל צורך, ללא אחיזה משפטית ותוך הפרה בוטה של כללי המנהל התקין וכללי הצדק הטבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully