וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבטחים פתחו ב"שביתה איטלקית"; ראש שב"כ זעם ואישר שינוי דרמטי בטיסות הישראליות

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 20:45

מספר המאבטחים הסמויים בטיסות החברות הישראליות יופחת משמעותית בהנחיית שב"כ, לאחר שראש הארגון רונן בר זעם על המאבטחים שהואשמו בשיבוש העבודה בעקבות סירוב המדינה לשפר את תנאיהם. בדיון בנושא אישר בר את השינוי הדרמטי: "אותי לא יסחטו"

בווידאו: כל אדם זועם עם גישה לאינטרנט עשוי להפוך למפגע/שבוע הסייבר אוניברסיטת תל אביב

אחד הסמלים של אבטחת התעופה האזרחית הישראלית עומד בפני שינוי דרמטי, לאחר שבהנחיית שב"כ יופחת משמעותית מספר המאבטחים הסמויים בטיסות אל על, ארקיע וישראייר. זאת, בעקבות "שביתה איטלקית" של המאבטחים בעקבות סירוב המדינה לשפר את תנאיהם, שהובילה את השב"כ לבחינה מחודשת של הצורך בהם לאחר כ-50 שנה. ראש שב"כ רונן בר זעם על המאבטחים ואישר את השינוי הדרמטי: "אותי לא יסחטו". המהלך נחשף באתר N12.

מערך האבטחה הממלכתי לטיסות חברות התעופה הישראליות נולד בסוף שנות ה-60, לאחר שארגוני הטרור הפלסטינים סימנו אותם כיעד לפיגועים ולחטיפות, עם חטיפת מטוס אל על לאלג'יריה ב-1968 והמתקפה על מטוס אל על בציריך ב-1969.

המערך מתבסס על איסוף מידע מודיעיני, תשאול הנוסעים, נוכחות מאבטחים סמויים בטיסות, בדיקות מוגברות של מזוודות הנוסעים, ושיתוף פעולה עם רשויות התעופה ושדות התעופה הזרים. מאז העשור הקודם, ובעקבות ניסיון הפלת מטוס ארקיע בקניה, נוספו לו גם מערכות "מגן רקיע", נגד טילים, הנישאות בידי המטוסים הישראלים בהתאם להתרעות.

מטוס של חברת אל על בשדה התעופה בן גוריון. 2018. רויטרס
מנהלת את מערך האבטחה. מטוס אל על/רויטרס

את מערך האבטחה מנהלת עבור המדינה חברת אל על, שאחראית לספק מאבטחים אוויריים וקרקעיים גם לטיסות ישראייר וארקיע המתחרות, מה שמוביל לא פעם למתיחויות ולסכסוכים. המדינה מממנת לאל על את הפעילות בתקציב של כ-170 מיליון דולר בשנה, כולל אחזקת המאבטחים הישראלים בחו"ל, והשב"כ הוא המנחה המקצועי של הפעילות.

מוקדם יותר השנה דרשו המאבטחים הסמויים בטיסות לשפר את תנאי השכר שלהם, להעלות את תקציבי האש"ל שלהם, שקוצצו כמו לשאר עובדי המדינה בתקופת הקורונה, לקלוט יותר מאבטחים כעובדים קבועים, ועוד. לאחר שלא נמצא תקציב כדי לענות על הדרישות החלו, לפי גורמים בענף המאבטחים, בשיבוש העבודה: "גלי מחלות" פקדו אותם, והם דרשו לצאת בקבוצות גדולות יחד לחופשות.

"אותי לא יסחטו", הודיע ראש השב"כ רונן בר בדיון שנערך בנושא, והורה על בדיקה מחודשת של הצורך במאבטחים הסמויים. הבדיקה הובילה לשינוי תפיסה וקבעה כי ניתן להגיע להספק במספר קטן יותר של מאבטחים סמויים, שממילא משובצים לטיסות בהתאם ליעדן ורמת האיום, ולא לפי תכנית עבודה קבועה. פעילות האבטחה הקרקעית תימשך כרגיל, ופעילות המאבטחים האוויריים תתבצע בהתאם לקריטריונים שנקבעו, תוך ייעול השימוש בכוח האדם. השינוי בשטח החל להתבצע החודש, בתקופת השיא של פעילות חברות התעופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש השב"כ רונן בר,שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב.. שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב, אתר רשמי
זעם. ראש שב"כ רונן בר/אתר רשמי, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

מאל על נמסר כי החברה פועלת בהתאם להנחיות השב"כ.

משירות הביטחון הכללי נמסר: "שב"כ נושא באחריות להנחיית אבטחת התעופה הישראלית. ביצוע אבטחת התעופה כולל פעולות ומענים שונים, גלויים וסמויים. כוח האדם במערך האבטחה הינו חלק מתוך המענה הכולל הניתן לאבטחת התעופה. ככל שעולות סוגיות משמעותיות בתחום אבטחת התעופה זה הן מטופלות בדרגים הבכירים ביותר על מנת לאפשר את הוצאת הטיסות כמתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully