וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו: 5 שנות מאסר לאדם שמתח ביקורת ברשת על היחסים עם ישראל

עודכן לאחרונה: 5.8.2023 / 23:11

אזרח מרוקאי נידון לחמש שנות מאסר לאחר שמתח ביקורת על המלך בפוסטים בפייסבוק נגד הנורמליזציה עם ישראל - כך אמר עורך דינו של סעיד בוקיוד, בן 48, שנכלא השבוע בעקבות הפוסטים שאותם "ניתן לפרש כביקורת על המלך". עורך דינו אמר כי הוא יערער על העונש.

על פי חוקת הממלכה, ענייני חוץ הם תחום אחריותו של המלך, מוחמד השישי. מרוקו וישראל נרמלו את היחסים בדצמבר 2020 כחלק מהסכמי אברהם בתמיכת ארצות הברית. עורך הדין אמר כי גזר הדין שפסק בית משפט בקזבלנקה הוא "קשה ובלתי נתפס".

הוא הוסיף כי אף שבוקיוד הביע התנגדות לקשרים עם ישראל, לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בכך במלך.
הפוסטים פורסמו בסוף 2020, כשבוקיוד חי ועבד בקטאר. עורך דינו אמר כי הוא מחק את הפוסטים וסגר את חשבונו כשנודע לו שהוא עומד לדין במרוקו.

בוקיוד הורשע לפי סעיף 267-5 לחוק העונשין, הקובע עונש מאסר של בין שישה חודשים לשנתיים לכל מי שיחתור תחת המלוכה. ואולם, העונש יכול להגיע לחמש שנות מאסר אם העבירה מבוצעת בפומבי, כולל באמצעים אלקטרוניים. פעילי זכויות אדם אומרים כי החוק פוגע בחופש הביטוי, וניסוחו "אינו מפרט בדיוק מה עלול להוות מתקפה" על בית המלוכה.

מאז נרמול היחסים, מרוקו וישראל הגבירו את שיתוף הפעולה בתחומים כמו ביטחון, סחר ותיירות.
ואולם, לא כל המרוקאים תומכים בכך, במיוחד מאז עלייתה לשלטון בדצמבר של קואליציית הימין הקיצוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. מרוקאים רבים מחזיקים גם בדעות פרו-פלסטיניות.

בנאום שנשא ביום שבת לציון יום השנה לעלייתו לכס המלוכה ב-1999, חזר המלך על "עמדתה הבלתי מתפשרת של מרוקו בתמיכתה בסוגייה הפלסטינית הצודקת ובזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully