וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ פקיסטן לשעבר חאן נעצר אחרי שהורשע במכירת מתנות מדינה

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 11:06

המשטרה עצרה את חאן במעונו במזרח המדינה, והוא יועבר לבירה אחרי שנידון ל-3 שנות מאסר על מכירה לא חוקית של פריטים - בהם שעוני יוקרה - שקיבל בזמן ביקורים רשמיים בחו"ל. הוא קרא לתומכיו לצאת ולהפגין, חודשים אחרי שמעצרו הקודם הוביל לעימותים אלימים במדינה

ראש ממשלת פקיסטן לשעבר אימראן חאן במעונו בלאהור, 18 במאי 2023. רויטרס
חאן במעונו בלאהור, מאי/רויטרס

משטרת פקיסטן עצרה היום (שבת) את ראש הממשלה לשעבר אימראן חאן בבביתו עיר לאהור שבמזרח המדינה - כך אמר עורך דינו, לאחר שבית משפט גזר עליו שלוש שנות מאסר בגין מכירה לא חוקית של מתנות שקיבל בזמן כהונתו והיו רכוש ממשלתי.

הרשעתו עלולה לשים קץ לסיכוייו של חאן בן ה-70 להשתתף בבחירות המתוכננות להיערך עד נובמבר, אף שעורך דינו אמר כי הם יערערו לבית המשפט העליון. מפלגתו של חאן, פקיסטן טהריק-אי-אינסאף, מסרה בהצהרה כי היא כבר הגישה ערעור נוסף לבית המשפט העליון מוקדם יותר היום. "העם לא יסכים למזימה הזו ולניסיון לנקום בחאן", אמרו במפלגה.

ההרשעה התקבלה יום אחרי שבית המשפט העליון הורה על השעיה זמנית של המשפט המתנהל בערכאה מחוזית, ולא ברור מדוע הוא נמשך חרף הפסיקה. אחרי גזר הדין, כוחות משטרה החלו לכתר את ביתו של חאן עד שעצרו אותו הבוקר. המשטרה אמרה כי חאן יועבר לבירה אסלאמאבאד.

בהצהרה שפורסמה בחשבון הטוויטר של חאן והוקלטה לפני מעצרו, הוא אמר כי מעצרו היה "צפוי". הוא אמר לתומכיו כי הוא חייב ודין חשבון "רק לאללה", וקרא להם שלא לשבת בבית, אלא להפגין ללא אלימות "עד שלא יוחזרו לכם זכויותיהם". הממשלה הכחישה שהיא מעורבת בהליכים המשפטיים נגדו.

חאן, כוכב קריקט לשעבר שהודח מתפקידו בשנה שעברה על ידי הפרלמנט, נעצר כבר בחודש מאי ושוחרר בהתערבות בית המשפט העליון. מעצרו הוביל לימים של עימותים אלימים בין תומכיו לבין כוחות הביטחון, שלהם יש השפעה ניכרת על הפוליטיקה במדינה.

הוא הורשע על בסיס חקירה שניהלה ועדת הבחירות בפקיסטן, שמצאה את חאן אשם במכירת מתנות מדינה במהלך כהונתו כראש ממשלה בין 2018 ל-2022. לפי החקירה, אותן מתנות שקיבל במהלך ביקוריו בחו"ל היו שוות יותר מ-140 מיליון רופי פקיסטני (635 אלף דולר).

לפי גורמים בממשלה, בין המתנות נכללו שעוני יוקרה שקיבל ממשפחת מלוכה, שישה מהם ממותג היוקרה "רולקס" כשהיקר ביותר בהם הגיע לסכום של 300 אלף דולר. בנוסף לכך, ברשימת המתנות נמצאו בשמים, תכשיטים עם יהלומים וערכות כלי אוכל.

חאן מכחיש את העבירות המיוחסות לו, וטוען לרדיפה מצד מחליפו שהבז שריף וכוחות הביטחון. שריף החליף את חאן בתפקיד מאז הדחתו על ידי הפרלמנט באפריל אשתקד. הוא הציע לפזר את הפרלמנט ב-9 באוגוסט, שלושה ימים לפני תום המושב, כך שהבחירות הכלליות ייערכו בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully