וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח בעוד שבועיים בדיוק

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 17:13

לאחר שהתקבלו כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת - משרד התחבורה ונת"ע הכריזו סופית כי הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח ב-18 באוגוסט. כפי שפורסם בוואלה! - הקו יתחיל לפעול ביום שישי בשש בבוקר, כאשר טקס חנוכת הקו הרשמי בנוכחות ראש הממשלה נתניהו יתקיים יומיים או שלו

בווידאו: נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בקו תל אביב - בת ים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: יותם רונן

משרד התחבורה ונת"ע הכריזו היום (שישי) סופית כי הקו האדום של הרכבת הקלה יפתח ב-18 באוגוסט, בעוד שבועיים. כפי שפורסם בוואלה, הקו יתחיל לפעול ביום שישי בשש בבוקר, כאשר טקס חנוכת הקו הרשמי בנוכחות ראש הממשלה נתניהו יתקיים יומיים או שלושה קודם לכן.

מנכ"ל נת"ע עדכן לפני שעה קלה את שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן זקן ומנהל אגף הרכבות במשרד התחבורה, אליאס מטר, כי במהלך הבוקר הגיעו לידי החברה כל האישורים הנדרשים לפתיחת הרכבת הקלה. מדובר באישורים הנוגעים לבטיחות ותפעול הרכבת אשר נתנו חברות גרמניות עצמאיות.

הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב עלייה לרכבת. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב עלייה לרכבת/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

כמה תעלה נסיעה בקו?

עקרונית המחיר יהיה כ-6.15 שקל, מחירה של נסיעה עירונית לאחר העלאת מחירי התחבורה הציבורית ב-1 באוגוסט. שרת התחבורה מירי רגב דוחפת לכך שהנסיעה בחודשי ההפעלה הראשונים תהיה בחינם, במטרה להיטיב עם הציבור, וכפי שהיה בעת השקת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים ב-2011 - 3 חודשים ללא תשלום.

אולם במשרד האוצר וגורמי מקצוע בפרויקט מתנגדים להטבה. האוצר טרם קיבל פנייה רשמית בנושא, אבל בתקציב ההפעלה המאושר של הפרויקט אין כרגע מימון להפעלה חינמית של הקו. בירושלים נועדו נסיעות החינם לעודד את התושבים להתנסות ברכבת הקלה. במקרה של הקו האדום מפתח תקווה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו לבת ים, הציפייה היא שמהרגע הראשון יהיה לו ביקוש רב, ונסיעות ללא תשלום רק יקשו על גביית תשלום בהמשך.

הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב

מבט תא הנהג. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב מבט תא הנהג/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב

מכונת כרטיסים. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב מכונת כרטיסים/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

כמה זמן תארך הנסיעה?

הקו האדום יתחיל לפעול עם 26 מ-38 ממערכי הרכבות המיועדות, ובתדירות של רכבת אחת בכל שש דקות במקום שלוש. זאת בשל מגבלות מערכת הבטיחות הקיימת, שתשודרג בהמשך, בגלל חשש מתאונות עם רוכבי קורקינטים והולכי רגל בשדרות ירושלים, שהפכו בחלקם למדרחוב שאותו חוצה הרכבת הקלה. ובגלל שרק 70% מהרמזורים בצמתים שחוצה הקו האדום מתוכנתים כרגע לתת לו עדיפות. זמן הנסיעה מפתח תקווה ועד לתחנה הדרומית ביותר, קוממיות בבת ים, יהיה בתחילה 90 דקות במקום 60, והנסיעה מפ"ת לתל אביב תארך חצי שעה במקום 20 דקות. רק לאחר מספר חודשים עד שנה שנה אמור הקו לפעול בתדירות המלאה ועם כל הרכבות.

  • עוד באותו נושא:
  • רכבת קלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully