וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 תושבי הגליל מואשמים בפיצוץ מטען ברכבו של סוחר מכוניות

עודכן לאחרונה: 4.8.2023 / 11:19

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד הארבעה בגין הנחת מטען חבלה שהתפוצץ ברכבו של בעל מגרש רכב מירכא, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועוד. מכתב האישום עולה כי גם לאחר שנעצרו אחרי ניסיון ראשון שלא צלח, הם לא "ויתרו", שבו לרכב והטמינו שוב את המטען - שבפעם זו פוצצו

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום כנגד ארבעה תושבי הגליל, בגין הנחת מטען חבלה שהתפוצץ ברכבו של בעל מגרש רכב מכפר ירכא.

הארבעה, רואד ספדי (33) תושב בית ג'אן, אמיר שקייר (30) תושב ראמה, איהאב גאנם (35) תושב סג'ור ואייל אסעד (20) תושב בית ג'אן מואשמים גם בעבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

לפי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה באמצעות התובע עו"ד יוסי גימפל, בסוף חודש דצמבר 2022 רקמו ספדי ואסעד את התוכנית להטמין מטען חבלה ברכב הלנדקרוזר של איש העסקים מירכא.

מכתב האישום עולה כי ספדי הטמין את המטען המופעל על ידי שלט, וכן מכשיר מעקב GPS ששידר את נתוני מיקום הרכב לטלפון של עצמו. לאחר מכן, הוא הגיע לירכא עם אסעד ועם ראני זידאן, צעיר בן 21 מבית ג'אן, שם תצפתו והמתינו לרכבו של האיש, ולהזדמנות להפעיל את המטען. כשהתברר להם באמצעות מכשיר המעקב, כי הרכב המדובר לא יצא מהחניה ליד הבית, הם עזבו את המקום לכיוון היישוב טל-אל, בלי להפעיל את המטען.

פיצוץ רכב בכפר ירכא בצפון הארץ ב-24.12.2017. אתר אלמסאדר, אתר רשמי
"הנאשמים הפגינו אדישות מוחלטת לחיי אדם"/אתר רשמי, אתר אלמסאדר

שוטרים שהיו בפעילות שגרתית באזור ירכא סימנו לשלושה לעצור, עיכבו אותם ולקחו אותם לתחנת המשטרה גליל מערבי בכפר יאסיף.

במהלך הנסיעה לתחנה, מסר ספדי לאסעד את השלט וביקש ממנו להסתיר אותו. בהמשך, אסעד הוציא את הסוללה מהשלט והסליק אותה בפיו. בתחנה, ניפץ הנאשם ספדי שני טלפונים ניידים שהיו ברשותם, ובכלל זה, את המכשיר אליו היה מקושר מכשיר המעקב. לפי כתב האישום, בהמשך מישהו מטעמו הסיר את מטען החבלה מרכבו של היעד שלהם.

הם שוחררו ממעצר אחרי כמה ימים, אבל זה לא נגמר בכך. לאחר כשבוע, בשעת לילה מאוחרת, יצאו ארבעת הנאשמים מכיוון ראמה לביתו של איש העסקים בירכא, בשתי מכוניות ושוב עם מטען חומר נפץ מרסק. הם הגיעו לבית והצמידו את מטען החבלה הנוסף באמצעות מגנט אל תחתית הרכב. בהמשך אותו יום, בשעת ערב, נסעו גאנם ואסעד לירכא במונית נהוגה על ידי גאנם ופוצצו באמצעות שלט רחוק שהיה ברשותם את המטען שהיה מוצמד מתחת לרכב בזמן שבבית האיש ובבתים הסמוכים לו אנשים רבים. כתוצאה מהפעלת מטען החבל,ה נגרם לרכב נזק בשווי של כרבע מיליון שקלים והוא הוגדר "טוטאל לוס".

אזיקים. ShutterStock
מעצר ואזיקים. תמונת אילוסטרציה/ShutterStock

החקירה התנהלה ביחידה למאבק בפשיעה במרחב אשר (יל"פ אשר) ובתחנת גליל מערבי. בחקירה הפעילה המשטרה מדובבים, ובסופו של דבר הייתו זו עדותו של אייל אסעד שהפלילה את חבריו. כתב האישום כנגדו הופרד, ומשפטו יתנהל בנפרד מהשלושה האחרים.

"מדובר במעשים אשר בוצעו תוך תכנון מוקדם ובתעוזה רבה", טענו בפרקליטות בפני בית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם של הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. "גם מעצרם של הנאשמים בתאריך 29.12.22 לא עצר את התוכנית ולא מנע מהם להמשיך ולבצע את זממם, אלא להפך, המעצר דרבן אותם לשכלל את תוכניתם בניסיון להימנע מגילוי ומעצר. הנאשמים הפגינו אדישות מוחלטת לחיי אדם שכן הם הותירו את המטען מחובר לרכב של המתלונן במשך שעות רבות ללא השגחה ואם חלילה המטען היה מתפוצץ בטעות קודם לכן, יכול היה להיגרם אסון עם תוצאות קטלניות ביותר".

הסניגורים עו"ד ציון שמעון, עו"ד עלי גאנם, עו"ד תומר נווה ועו"ד אנאס דיראוי ועו"ד אסף גאנם המייצגים את השלושה, ועו"ד נאגי' עמאר המייצג את אסעד, לומדים את תיק החקירה ובינתיים, בהסכמתם, האריך השופט שמואל מנדלבום את מעצרם עד להחלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully