וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"שית הכנסת נגד יועמ"שית הממשלה: "מאורע נדיר ותקדימי"

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 14:12

הייעוץ המשפטי לכנסת הגיש באופן חריג בקשה לבג"ץ בעתירת חוק הנבצרות שתידון ביום חמישי ולפיה אם יעלו סוגיות מהותיות שקשורות לכנסת, הם יבקשו להגיש תגובה נוספת. בד בבד, סיעת יש עתיד עתרה לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות: "הדיונים בוועדת החוקה - מצג שווא"

נתניהו: ננסה להגיע להסכמות עד המשך החגיגה עד נובמבר/וידאו (עולה לשרת): איתי בית און/ לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

הייעוץ המשפטי לכנסת הגיש באופן חריג בקשה לבג"ץ בעתירת חוק הנבצרות שאומרת שבמידה ויעלו סוגיות מהותיות שקשורות לכנסת הם יבקשו להגיש תגובה נוספת. היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, רומזת לכך שהיא לא מסכימה לעמדת היועצת המשפטית לממשלה שיש לפסול את התיקון לחוק יסוד: הממשלה שנקרא חוק הנבצרות ולכן לעמדתה ככל שתעלה סוגייה שמצריכה התייחסות נוספת היא תבקש להגיש עמדה בכתב.

בדברים חריגים כתבה אפיק בבקשה: "לא ניתן להפריז בתקדימיות שבעמדת היועצת המשפטית לממשלה. בית המשפט מעולם לא הכריז על בטלותו של חוק יסוד והיועצת המשפטית לממשלה מבקשת לעשות זאת לראשונה. בנוסף, מצב שבו היועמ"שית מבקשת מבית המשפט להכריז על ביטול חוק הוא מאורע נדיר ומאורע שמעולם לא אירע".

שגית אפיק, שמסתמן כי תמונה ליועצת המשפטית של הכנסת. 22 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
שגית אפיק/אתר רשמי, -
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בד בבד, חברי ועדת החוקה של סיעת יש עתיד, ח"כ קארין אלהרר ויואב סגלוביץ', הגישו עתירה לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות. לטענתם, הדיונים בוועדת החוקה היו "מצג שווא שהופעל על ידי שר המשפטים יריב לוין". בעתירה כתבו, "לא התקיים (בוועדה) ולו בדל של תהליך הדומה להכנת הצעת חוק ממשלתית. למעשה, ברור לכל כי בכוונת מכוון נמנע תהליך עבודה סדור, מקיף וענייני".

עוד ביקשו העותרים מבג"ץ לפסול את החוק מכיוון שהוא "נוגד את עקרונות היסוד של שיטת המשטר בישראל, תוך שהוא פוגע בעיקרון היסוד של הפרדת רשויות וביכולת של הרשות השופטת לבצע את תפקידה ולבקר את תקינות פעולות המינהל". בנוסף כתבו, כי "התיקון לחוק היסוד משנה את האיזונים והבלמים עליהם בנויה ביקורת הרשות המבצעת בישראל - שהיא כשלעצמה נדבך הכרחי בקיומה של חברה דמוקרטית - ולפיכך, התיקון לחוק היסוד הנו תיקון חוקתי לא חוקתי שדינו בטלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully