וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע נרחב בבוליביה: אלפי שוטרים במצוד אחר סוחר סמים מבוקש

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 22:46

הרשויות מעריכות כי מארסט קבררה, יליד אורוגוואי המבוקש במדינות רבות בדרום אמריקה ובארה"ב ונקשר לחיסול מתוקשר בקולומביה, נמצא במחוז סנטה קרוס עם אשתו וילדיהם. במסגרת המבצע, פשטו כוחות חמושים על אחוזה ונכסים אחרים, והחרימו כלי נשק, תחמושת וכלי רכב

כרזת מבוקש של סוחר הסמים ואשתו שפרסמה ממשלת בוליביה. משרד הפנים של בוליביה, אתר רשמי
כרזת מבוקש של סוחר הסמים ואשתו שפרסמה ממשלת בוליביה/אתר רשמי, משרד הפנים של בוליביה

2,250 שוטרים בבוליביה פתחו במצוד נרחב אחר חשוד בסחר בקוקאין שמהתל ברשויות אכיפת חוק ברחבי העולם. היעד, סבסטיאן אנריקה מארסט קבררה, המבוקש על עבירות סמים במולדתו אורוגוואי, בפרגוואי, בברזיל ובארצות הברית, נמצא לפי ההערכות במחוז סנטה קרוס שבדרום-מזרח בוליביה, הגובל בברזיל ובפרגוואי.

שר הפנים של בוליביה, אדוארדו דל קסטיז'ו, אמר כי "שורה של פשיטות בוצעו במחוז סנטה קרוס אחרי סוחר סמים בעל ערך רב לאזור שלנו ולעולם כולו". השר הוסיף כי במבצע משתתפים יותר מ-2,250 שוטרים ו-144 כלי רכב, ובמהלכו "ביצענו יותר מ-23 פעולות, שש פשיטות ו-12 מעצרים".

לדבריו, מארסט קבררה בן ה-32 נמצא יחד עם אשתו הפרואנית ושלושת ילדיהם. הוא הבטיח שהוא ייעצר "בשעות הקרובות". דל קסטיז'ו אמר כי בפשיטות הוחרמו 17 רובים, אקדח, כ-2,000 קליעים, אפודי מגן ו-31 כלי רכב.

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי כוחות משטרה חמושים היטב פשטו על אחוזה בעיר סנטה קרוס, בירת המחוז הנושאת באותו השם ושבה מתגוררים כ-1.9 מיליון איש, ועל נכסים אחרים.

הרשויות אמרו כי הן מאמינות שמארסט קבררה הגיע לבוליביה בספטמבר, ושמר על פרופיל גבוה יחסית כשאף רכש קבוצת כדורגל בליגה השנייה במדינה. עד לפני שנתיים, הוא היה כלוא באיחוד האמירויות הערביות על שימוש בדרכון פרגוואיי מזויף, אך הוא הצליח להשתחרר באמצעות מסמכים מאורוגוואי.

הרשויות מתארות אותו כאחד מסוחרי הסמים החזקים ביותר באזור המעביר משלוחי ענק דרך אורוגוואי. הוא נקשר לדודו של נשיא פרגוואי לשעבר הוראסיו קארטס, שהורשע בסחר במריחואנה.

נשיא קולומביה גוסטבו פטרו אמר בשנה שעברה כי מארסט קבררה אחראי לחיסול המתוקשר של התובע הפרגוואיי הבכיר מרסלו פצ'י, שנרצח באתר נופש באי הקולומביאני בארו במאי 2022.

שני אחים קולומביאנים נידונו במאי האחרון ל-25.5 שנות מאסר בשל חלקם ברצח של התובע שהוביל את המלחמה בארגוני הפשיעה. התביעה במדינה אמרה כי האחים, אנדרס ורמון פרז הויוס, שילמו למתנקש כ-340 אלף דולר כדי לירות בפצ'י בזמן שהיה בירח דבש עם אשתו ההרה.

ואולם, נשיא קולומביה הצביע על מארסט קבררה בתור המוח שמאחורי החיסול, שלדבריו הוכיח שהסחר בסמים "הפסיק להיות בעיה קולומביאנית-אמריקנית אלא בעיה אמריקנית ועולמית".

  • עוד באותו נושא:
  • בוליביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully