וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: "ממשלה בראשותי לא תפנה אף התנחלות"

2.1.2001 / 23:06

בכנס פעילים באור יהודה תקף שרון את ברק: "מאיים על עמו שלו במלחמה"; מבוכה השתררה במקום כשנשאל שרון על כוונתו למנות את ברק לשר ביטחון והתחמק מלענות

מאת אסף לוי

מצעד נאומי הבחירות נמשך והיעד הפעם - יהוד. בכנס פעילי ליכוד ביישוב אמר הערב המועמד לראשות הממשלה, ח"כ אריאל שרון כי ממשלה בראשותו לא תפנה אף התנחלות, "כולם יישארו בידינו". שרון הוסיף והבטיח, "אנחנו נביא שלום, רק אדם מנוסה וחזק יביא שלום". וכיאה לכל המועמד עבר שרון לדברים החשובים באמת: "הקווים האדומים שלי הם - ירושלים תישאר מאוחדת ובלתי מחולקת ובליבה הר הבית – לב ליבו של העם היהודי. אני אשאיר אזורי ביטחון ובתוכם בקעת הירדן ואזורי ביטחון נוספים. ישראל לא תקבל פליטים לתחומה ושטחים מהנגב לא יימסרו לפלסטינים".

דברי שרון באו בעקבות ביקורת שהטיח בו ראש הממשלה ברק. שרון הבהיר למאזיניו כי ברק "לא יכול להביא שלום ומאיים על עמו שלו במלחמה". הקהל המעודכן והמתעניין הפנה מספר שאלות בלתי מתוכננות לעברו של מועמד הליכוד. הפעילים ביקשו לדעת מדוע בכל זאת מתכוון שרון למנות את ברק כשר ביטחון. שרון לא השיב. שאלות נוספות של הקהל שתהה איך בדיוק מתכוון שרון להביא שלום לא ממש נענו, במקום תשובה קיבל הקהל את הקווים האדומים.

מבוכה רבה השתררה בקרב הפעילים במהלך נאומו הקולני במיוחד של ח"כ איוב קרא, שבחר להתמקד במעורבותו של שרון במלחמת לבנון. "העלילו עליו עלילת דם. 18 שנה מעלילים עליו. מה היה שם בסך הכל? נוצרים רצחו מוסלמים. זה הכל. אני הייתי שם". מחר אמור שרון לצאת לסיור בבקעת הירדן מלווה בחברי כנסת ופעילים. מוקדם יותר קיים שרון סדרת פגישות עם אישים שונים וביניהם הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') דן שומרון.

שומרון הגיע לכנס פרופסורים שערך הליכוד, במפלגה הפיצו כי שומרון מתכוון להכריז על תמיכתו בשרון אולם הרמטכ"ל לשעבר סירב להצהיר הצהרות והכחיש את השמועה: "הוזמנתי להרצות ולא באתי להודיע על תמיכתי, בכל מקרה אני מעריך את שרון".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully