וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מאסר עולם לאם "יום הדין" שרצחה את שני ילדיה

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 11:40

לורי ואלוו דייבל בת ה-50 תבלה את שארית חייה בכלא, אחרי שהורשעה ברצח בתה בת ה-16 ובנה בן ה-7, שנקברו בביתו של בעלה באיידהו, שאותו הכירה בכת שנערכה לסוף העולם. הוא נאשם אף הוא ברצח שלהם ושל אשתו הקודמת. "רצח של ילדים בידי אמם - בלתי נתפס"

טיילי ריאן, בת 16, וג'ושוע ואלוו, בן שבע, שנרצחו על ידי אמם. משטרת איידהו, צילום מסך
טיילי ריאן, בת 16, וג'ושוע ואלוו, בן שבע, שנרצחו על ידי אמם/צילום מסך, משטרת איידהו

אישה ממדינת איידהו שבארצות הברית נידונה אתמול (שני) לשלושה מאסרי עולם ללא אפשרות לחנינה אחרי שהורשעה ברצח שני ילדיה הקטנים ובתכנון לרצוח את גרושתו של בעלה.

לורי ואלוו דייבל בת ה-50, שהייתה חברה בכת אפוקליפטית, נמצאה אשמה ברצח מדרגה ראשונה ובשורת סעיפים של קשירת קשר לרצח. הגופות של ילדיה - טיילי ריאן, בת 16, וג'ושוע "ג'יי ג'יי" ואלוו, בן שבע, אותרו קבורים בביתו של בעלה צ'אד דייבל ב-2020.

"הרצח הכי בלתי-נתפס הוא של אימא הרוצחת את ילדיה שלה, וזה בדיוק מה שעשית", הטיח בה השופט סטיבן בויס. בעלה נאשם אף הוא ברצח שלהם וברצח של גרושתו, תמי דייבל, שבועות לפני שהתחתן עם ואלוו, ומשפטו צפוי להתחיל בשנה הבאה.

ואלוו הכחישה שהיא רצחה את הילדים שלה, ואמרה בדיון אתמול כי היא "דיברה עם ישו" וכי הילדים שלה ותמי "שמחים ועסוקים מאוד בגן עדן". "ישו יודע שאף אחד לא נרצח בתיק הזה", טענה. היא הוסיפה כי "הרוחות" של שלושת הקורבנות "מבקרים אותה לעתים קרובות" ואומרים לה שהיא "לא עשתה שום דבר רע".

לורי וצ'אד דייבל. משטרת איידהו, אתר רשמי
לורי וצ'אד דייבל/אתר רשמי, משטרת איידהו

במהלך גזר הדין, התביעה הקריאה את דבריו של קולבי ריאן, אחיהם הגדול של שני הילדים שנרצחו. "טיילי וג'יי ג'יי הביאו כל כך הרבה אור לעולם. אני רוצה שיזכרו אותם על מי שהיו, ולא רק בתור מחזה או כותרת בעולם".

הסנגור הציבורי המחוזי, ג'ון תומאס, אמר כי ואלו היא "אדם מאוד לא מובן" ומלאת "אהבה", אך סבתו של ג'יי ג'יי, קיי וודקוק אמרה כי "לורי היא מפלצת שלא קיבלה שום אחריות על מעשיה או הפגינה קמצוץ של חרטה על מעשיה המרושעים".

דייבל הוא סופר שכתב כמה רומנים אפוקליפטיים, המבוססים באופן רופף על ספרי המורמונים. הוא ואלוו ככל הנראה הכירו דרך מעורבותם בתנועה שהטיפה להיערכות לקראת סוף העולם. בסוף 2019, היא עברה עם שני ילדיה הקטנים לרקסבורג, איידהו, קרוב לביתו של דייבל. זמן קצר לאחר מכן, אשתו תמי מתה.

בניתוח לאחר המוות שנעשה בדצמבר אותה שנה, עלה כי היא נחנקה למוות. בעקבות זאת, סבו וסבתו של ג'ושוע התקשרו למשטרה וביקשו שהם יבקרו את נכדם בן השבע. השיחה הובילה לחיפושים נרחבים אחרי שני הילדים, כשהמשטרה למדה שהם לא נראו זה שבועות ארוכים, עד שאלו התגלו קבורים בביתו של דייבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully