וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנחטף באתיופיה שוחרר - ישוב לארץ בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 20:32

וודו אבאביי בן ה-79 שוחרר באזור גונדאר על ידי המשטרה המקומית. זאת, לאחר ניסיון חילוץ כושל לפני כשבועיים, שהסתיים בקרב יריות, והעברתו למיליצה מקומית. ח"כ תמנו שטה תקפה את משרד החוץ: "מצופה שיעשה יותר"

תיעוד אחרון של אליזבט צורקוב בעיראק לפני שנחטפה/ערוץ א-ראבעה
הטירה בגונדר, אתיופיה. ShutterStock
הטירה בגונדר, אתיופיה/ShutterStock

וודו אבאביי, הישראלי בן ה-79 שנחטף באתיופיה, שוחרר היום (שני) מחוטפיו באזור גונדאר על ידי המשטרה המקומית, והועבר לעיר. הוא צפוי לצאת מהמדינה ולשוב לישראל בימים הקרובים. בשגרירות ישראל באתיופיה התקבל המידע על כך מהמשטרה המקומית.

בתוך כך, התברר כי לפני כשבועיים התפוצץ מו"מ של שוטרים בלבוש אזרחי עם נציגי החוטפים, והאירוע הסתיים בקרב יריות. נסיבות החטיפה והאירועים שם נותרים עמומים, וכנראה לא יתבררו לגמרי עד שובו ארצה, אם בכלל.

"מצופה ממשרד החוץ של ישראל שיעשה יותר", אמרה לוואלה! השרה לשעבר ח"כ פנינה תמנו שטה, "לא משנה בכלל מדוע ואיך ועל איזה רקע נחטף. מבחינתי זה אף פעם לא עניין וגם במקרה זה לא רלוונטי. איבדנו זמן יקר וישראלי כמעט ושילם בחייו עד שהפעלנו גורמים פרטיים שנחלצו לעזרתו".

לדבריה, לאחר שנכשל ניסיון ראשון למו"מ עם חוטפיו המקומיים של אדבבאי, הם העבירו אותו למיליציה שהניחה כי אפשר יהיה לגרוף בעדו הון רב, ומשזה לא קרה עלה חשש כי "ייפטרו" ממנו. בסיוע גורמים ישראלים פרטיים המצויים בקשר עם גורמים בכירים באתיופיה, הושגה בסופו של דבר פריצת הדרך שהביאה היום לשיחרורו.

הטירה בגונדר, אתיופיה. ShutterStock
הטירה בגונדר, אתיופיה/ShutterStock

לפני כשבועיים גורמים ישראלים אמרו כי ממידע שהגיע לרשויות בארץ, וודו אבאביי, הישראלי בן ה-79 שהיה חשש כי נחטף באתיופיה, אינו במצוקה - ובשלב זה תם הטיפול בעניינו. זאת, לאחר שעלה החשד כי חטיפתו בוימה.

אחד מקרובי משפחתו מסר אז לוואלה כי בני המשפחה ממשיכים לדאוג לו מאוד, וכי אין להם שום מידע לגביו. "אנחנו מנסים מאז הבוקר ליצור קשר עם משרד החוץ והם לא עונים לנו", הסביר. "אנחנו יודעים שבחדשות בגודנר אמרו בבוקר שלפי המשטרה אין אף חטוף באתיופיה, ויכול להיות שמזה הסיקו בישראל את הדבר הזה. אבל אנחנו יודעים שבאתיופיה, לפעמים ממש כמו בישראל, לא נפתחת חקירה אם אין תלונה רשמית".

הישראלי, פנסיונר ואב לילדים, טס לטיול של חודש, והיה אמור לחזור כבר בתחילת יולי - אך שבוע לפני מועד חזרתו נחטף בג'ונגל. "אנחנו פנינו למשרד החוץ שפנה לשגרירות אתיופיה, שאמרו שזה בטיפול, אבל אין משהו חדש", סיפר האחיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully