וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מות אחיו המחבל: בן 19 מירושלים מואשם בהסתה לטרור

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 17:27

כתב אישום הוגש נגד יוסף עג'לוני, שיחד עם שני חברים תכנן להקים חוליית טרור ולנקום על מות אחיו במחסום. לפי האישום, הוא הסית לטרור בפייסבוק ובטיקטוק ושיבח מחבלים

פיגוע דריסה בירושלים: ילד נרצח ושבעה נפצעו, המחבל נורה למוות/צילום: ניב אהרונסון

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית משפט המחוזי כתב אישום נגד יוסף עג'לוני, בן 19 מירושלים שאחיו נהרג לאחרונה כשניסה לבצע פיגוע, המייחס לו עבירות הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, בעקבות פרסומים ברשתות חברתיות.

בנוסף לכך, הוגשו כתבי אישום נוספים נגד עג'לוני ושני חבריו, אמיר קרש ווג'יה ג'ברין, תושבי העיר כבני 20-19, וזאת לאחר שתכננו להקים חוליית טרור ואף לבצע פעולת נקמה על מות אחיו. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה.

על פי כתבי האישום עג'לוני החזיק תחת שמו חשבונות בפייסבוק ובטיקטוק ולהם מאות עוקבים ולייקים, ושם פרסם תמונות וסרטונים שזכו לחשיפה ואף היוו במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים אלו. כך למשל, בחודש פברואר האחרון שיתף עג'לוני פוסט שבו תיעוד פיגוע בו נפצעו שני לוחמי מג"ב בעיר העתיקה בשנת 2014. בנוסף, ביום שבו נהרג המחבל אשר רצח את החיילת נועה לזר ז"ל, כאשר ניסה לבצע פיגוע נוסף, פרסם עג'לוני סרטון עם תמונתו בצירוף הכיתוב "לאנשים כמוך מרימים את הכובע".

זירת פיגוע הירי במעבר קלנדיה, 24 ביוני 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת פיגוע במחסום קלנדיה/דוברות משטרת ישראל

עג'לוני שיתף תמונות וסרטונים עם כיתוב אוהד כלפי הפיגועים בכניסה לירושלים ובצומת רמות מנובמבר 2022. באפריל הוא ניהל עג'לוני שיחות עם שניים מחבריו, קרש וג'ברין, שבמהלכן תכננו להקים חולייה צבאית בדומה לחוליית הטרור המוכרת בשם "גוב האריות", במטרה לבצע פיגועי ירי במחסומים, והתבטא בדבר רצונו בביצוע פיגוע נקמה על מות אחיו.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, עבירת קשר למעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת נשק. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully