וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן שורף כלי נגינה, ויוצא נגד המוסיקה: "שחיתות מוסרית"

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 17:21

הרשויות במחוז במרכז אפגניסטן החרימו גיטרה, קלידים, רמקולים ומגברים והעלו אותם באש: "הניגון בהם יגרום לבני הנוער לסטות מדרך הישר". מאז ששב הארגון האסלאמיסטי הקיצוני לשלטון לפני שנתיים, הוא כפה מחדש את חוקי השריעה הנוקשים שפוגעים בעיקר בנשות המדינה

כלי נגינה וציוד מוסיקה שהועלו באש על ידי טליבאן במרכז אפגניסטן, 29 ביולי 2023. משטרת המוסר של טליבאן, אתר רשמי
רוב הכלים והציוד הוחרמו מאולמי חתונות/אתר רשמי, משטרת המוסר של טליבאן

הרשויות מסגן המשרד של אפגניסטן יצרו בסוף השבוע מדורה של כלי נגינה וציוד שהוחרמו במחוז הראט, וראו מוזיקה בלתי מוסרית.

משטרת המוסר של טליבאן העלתה באש כלי נגינה וציוד במרכז אפגניסטן, ואמרה כי מוסיקה "אינה מוסרית". מאז שהארגון האסלאמיסטי הקיצוני חזר לשלטון באוגוסט 2021, הוא כפה בהדרגה את פירושו המחמיר לאסלאם, כולל איסור על השמעת מוסיקה בציבור.

לעוד ידיעות מהעולם עקבו אחרינו בפייסבוק

"קידום המוסיקה גורם לשחיתות מוסרית וניגונה יגרום לבני הנוער לסטות מדרך הישר", אמר עזיז א-רחמן אל-מוהג'יר, העומד בראש המשרד לקידום ערכי דת במחוז הראת שבמערב המדינה. חלק גדול מהציוד בשווי מאות דולרים שהועלה באש ביום שבת האחרון נאסף מאולמות חתונות בעיר. הוא כלל גיטרה, שני כלי מיתר נוספים, הרמוניום - סוג של כלי מקלדת - וטאבלה - סוג של תוף - וכן מגברים ורמקולים.

הפגנת נשים בקאבול נגד החלטת טליבאן למנוע מהן ללמוד באקדמיה/רויטרס

טליבאן הדיח את הממשלה הפרו-מערבית באוגוסט 2021, עם נסיגת הכוחות הזרים בהובלת ארצות הברית בתום מלחמה שנמשכה 20 שנה. אף שהבטיח כי הוא התמתן בהשוואה למשטרו הקודם, שהופל בעקבות פיגועי 11 בספטמבר, טליבאן שב מהר מאוד לסורו והטיל הגבלות נוקשות - במיוחד על נשים - בהתאם לחוקי השריעה.

נשים מחויבות לכסות את ראשן בציבור, ונאסר על נערות וצעירות ללמוד בתיכונים ובאקדמיה. בנוסף לכך, טליבאן אוסר על כניסתן לפארקים, למגרשי משחקים ולמכוני כושר, ובגזירה האחרונה שהטיל עליהן נסגרו אלפי מכוני יופני ברחבי המדינה. לטענת טליבאן, טיפולים קוסמטיים מסוימים יקרים מדי - או לא אסלאמיים.

למרות ביקורת בינלאומית חריפה ואי-הכרה של מרבית מדינות העולם במשטרו, טליבאן טוען שזו סוגייה אפגנית פנימית ודוחה את התערבות המערב שהקפיא את כספי הסיוע למדינה הענייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully