וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחדות העבודה

2.1.2001 / 22:11

אנשי מרצ ומפלגת העבודה נפגשו בבית המפלגה בשכונת התקווה להפגין אחדות רגע לפני שבוחרים ראש ממשלה; כמעט כולם, מלבד רמון, היו שם ושיבחו את המועמד ביניהם גם פרס, בורג וברעם


מאת הלית לוי

35 ימים לפני הבחירות החליטו במטה הבחירות של ראש הממשלה, כי זה הזמן ליום גיבוש. אנשי המטה ריכזו את החבר'ה על הדשא, הפעם בשכונת התקווה, כדי להציג אחדות מהי. חיים רמון לא היה אבל האידיליה כן, אנשי מרצ, לצד אנשי העבודה. כולם ישבו שעונים ליד המפות הלבנות מתחת לשלטים הכחולים, עליהם מתנוסס בגאון המשפט: "אסור לוותר על העתיד- אהוד ברק".

"זה הולך להיות קרב על כל קול, קרב של ארגון ומטות", אמרו במפלגת העבודה, תוך כדי ניקוי השטיחים בבית המפלגה החדש. הבית, כך נדמה, לא היה מוכן לבחירות. לא כל העצים נשתלו, ריח הצבע די מחניק ואפילו החניה עוד לא לגמרי מאורגנת. "אנחנו לא אחראים על מחלקת הייאוש והתסכולים", אמר יו"ר מרצ יוסי שריד, שישב ליד פרס, שישב ליד ברק, שישב ליד אברום. "אנחנו אחראים על מחלקת התקווה והעתיד", אמר שריד והתכוון ללא מעט פעילים, בעיקר ממפלגת העבודה אבל גם ממרצ, שמתקשים לגייס כוחות ומוטיביצייה למען הקמפיין. "זו לא מערכת בחירות קלה, זו אחת ממערכות הבחירות היותר קשות שהייתי בהן, אבל אם לא תאמינו- לא יאמינו, ואני מאמין".

מי שלא ממש האמין אבל בימים האחרונים משתדל יותר הוא שמעון פרס. כניסתו, כרגיל זכתה לתשומת לב רבה, הוא החמיא לברק, או לפחות ניסה. אפילו לברעם, נציג המורדים ומי שסירב לעמוד בראש מטה ההסברה, היו דברים טובים להגיד: "אני יודע זה נראה כמו הצגה אבל אני לא יודע לעשות הצגה או שאני תומך או שאני לא. ולמרות שהיו לנו ויכוחים עם ברק, אני פה כי אני תומך באופן מלא, בלי תנאים כי אני חושב שזה הדבר הטוב ביותר לעשות". אחדות השורות, כבר אמרנו.

יו"ר הכנסת אברהם בורג הגדיל לעשות ואולי, דווקא שיקף יותר מכל את תחושת כל הנוכחים: "מהיום ועד יום הבחירות יש רק מועמד אחד, לב אחד שתומך. מהיום ועד יום הבחירות כל אדם שאני פוגש אני אומר לו: הצבע ברק". בורג לא חסך מילים מהיריב שכנגד: "אין מועמד שעומד מולנו. הליכוד הסתיר את שרון וחשף את פינקלשטיין. ואנחנו לא יודעים מה פינקלשטיין חושב". וברק, אפילו הוא קצת הופתע מחדוותו של בורג. בנאום שהוכן על פי כללי ההתנהגות למועמד מצוי, תקף ברק את שרון, וחזר על דבריו מהבוקר כי הוא מעריך שלא יהיה הסכם עד הבחירות. הצגת המטה הערב לא הייתה חגיגית במיוחד, לא לחינם דיברו הרבה על אמונה, ומוטיבציה. במפלגת העבודה, ראשונים להודות שאפילו בבית המפלגה, ולא רק זה שבשכונת התקווה, לא כולם מוכנים להירתם למנגנון הבחירות המשומן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully