וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית מכרה לסינגפור לוויין ריגול בכ-200 מיליון דולרים

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 19:58

הלוויין החדשני מצויד במכ"ם, ומהווה גרסה של לווייני הריגול של צה"ל. הבוקר הוא שוגר הבוקר בהצלחה מהודו. עד היום, מכרה התעשייה האווירית לווייני ריגול לאיטליה, הודו ולפי מקורות זרים גם לאזרבייג'אן

בוידאו: התעשייה האווירית מכרה לסינגפור לוויין ריגול בכ-200 מיליון דולר/התעשייה האווירית

התעשייה האווירית השלימה היום (ראשון) את מכירת לווין הריגול שלה לסינגפור, בשווי עסקה המוערך בכ-200 מיליון דולרים. בתוך כך, הלווין שוגר הבוקר מהודו - בהצלחה. מדובר בלוויין תצפית המצויד במכ"ם ולא ובמצלמה, מה שמאפשר לו לאסוף מידע גם בעתות של מזג אוויר מעונן ובשעות החשכה. הלוויין, שקיבל את השם "DS-SAR", שוגר מאתר השיגור בהודו בשעה 04:00 ממשגר מסוג "PSLV C56".

בהתאם לתוכנית השיגור המקורית, נכנס הלוויין למסלולו סביב כדור הארץ, החל לשדר נתונים ועבר סדרת בדיקות ראשוניות על ידי מהנדסות ומהנדסי הפרויקט, שאימתו את תקינותו ואת רמת ביצועיו. כעת, יחל הלוויין תהליך משלים ומתוכנן מראש של בדיקות במסלול, שלאחריו יימסר למשרד ההגנה של סינגפור ולחברת "ST Engineering" שהזמינו אותו.

ישראל שיגרה לחלל את לוויין שיגור אופק 10, אפריל 2014. משרד הביטחון והתעשייה האווירית, משרד הביטחון
שיגור לווין "אופר 10" על ידי התעשייה האווירית, 2014/משרד הביטחון, משרד הביטחון והתעשייה האווירית

הלווין שנמכר לסינגפורים מבוסס על לווייני הריגול מסדרת "אופק", המיוצרים על ידי מפעל החלל של התעשייה האווירית ביהוד עבור משרד הביטחון. על פיתוח ובניית המכ"ם שלו אחראי מפעל אלתא של התע"א, הממוקם באשדוד. לפי הערכות שונות, שווי החוזה נאמד בכ-200 מיליון דולרים.

לווייני הריגול של התעשייה האווירית קטנים וזולים יותר לרכישה ולשיגור מלוויינים מתחרים. עד היום הם נמכרו, מלבד למשרד הביטחון, להודו, איטליה ולפי מקורות זרים גם לאזרבייג'אן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully