וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את תיקון חוק נכי צה"ל: יורחב הסיוע בדיור וברכב

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 15:57

בווידאו: נכה צה"ל עידו גל רזון עם נתוני דוח המבקר על הטיפול הרפואי הלוקה בנכי צה"ל/צילום והפקה: משרד מבקר המדינה

הכנסת אישרה היום (ראשון) את תיקון חוק הנכים. שני הפרקים הראשונים בחוק הנכים לנכי צה"ל, בתחומי הדיור והניידות, אושרו בקריאה שניה ושלישית. בין ההטבות שעוגנו בחוק נכללים הגדלת סכומי הסיוע בדיור וברכב, הרחבת האוכלוסייה הזכאית לסיוע בדיור גם לאנשים המתמודדים עם פוסט טראומה, פגיעות ראש ונפש, הרחבת הסיוע לרכב רפואי לנכי צה"ל עם ארבעה ילדים ומעלה והמתמודדים עם פוסט טראומה עם כלב שירות. בנוסף, מבחן ההכנסה המקל לנכי צה"ל עוגן כהוראת קבע.

את הצעת החוק הוביל צוות בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, בשיתוף עם יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן. תיקון החוק הנוכחי כולל שני פרקים ראשונים מתוך שישה שיעסקו בכלל ההיבטים והמענים לנכי צה"ל.

שר הביטחון יואב גלנט יואב גלנט אמר כי: "העברת החוק היא בשורה חשובה ביותר לרבבות נכי צה"ל ולמשפחותיהם, אשר רבים ציפו לה במשך למעלה מעשור. אני מאמין כי כשם שכל אחד ואחד מנכי צה"ל מימש את המחויבות שלו למדינה והיה נכון להקריב למענה את גופו ואת נפשו, כך אנחנו כמדינה מחויבים להם".

הוא הוסיף כי "אישור החוק היום, אינו סוף פסוק במהלך שאנו מובילים למען נכי צה"ל- אלא רק חלק חשוב בתהליך השלם. לא נשקוט ולא ננוח עד אשר נשלים את החקיקה כולה ונממש את מלוא מחויבותי וכלפי נכות ונכי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully