וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 20 שנה: סינגפור הוציאה להורג אישה שהורשעה בסחר בסמים

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 12:03

בת 45, שהורשעה באחזקת 31 גרם של הרואין, נתלתה בבית הכלא בעוד שארגוני זכויות אדם גינו זאת בתור "ציון דרך עגום". המדינה שבדרום-מזרח אסיה ידועה בחוקי הנוקשים נגד סחר בסמים, והיא האיצה את השימוש בעונש המוות מאז תום הקורונה

בית כלא בסינגפור. רויטרס
כלא בסינגפור/רויטרס

סינגפור תלתה אישה שהורשעה בניסיון לסחור בהירואין, האסירה הראשונה שהוצאה להורג במדינה זה כ-20 שנה. האישה, סרידוואי דג'מאני בת ה-45, נתלתה ביום שישי בבית החולים צ'אנגי אחרי שנידונה לעונש מוות ב-2018 בעקבות הרשעתה באחזקת 31 גרם של הרואין. על פי הלשכה המרכזית לסמים, היא זכתה להליך הוגן בהתאם לחוק. הלשכה ציינה כי החוק קובע עונש מוות על סחר בכמות גדולה יותר מ-15 גרם של הרואין.

החוקים למאבק בסחר בסמים בסינגפור הם מהנוקשים ביותר בעולם, והממשלה בעיר המדינה עוד משוכנעת שעונש המוות מסייע בהרתעה ובשמירה על הסדר הציבורי. לפי החוק, כל אדם שנתפס סוחר, מוכר או רוכש כמויות מסוימות של סמים מסוגים שונים, בהם מתאמפטמינים, הרואין, קוקאין או מוצרי קנאביס נידון לעונש מוות.

סינגפור הוציאה להורג 15 איש - בהם זרים ואיש בעל מוגבלויות שכליות - מאז שחידשה את ההוצאות להורג על עבירות סמים בשנה שעברה. ארגונים ופעילים המתנגדים לעונש המוות מצביעים על קצב מואץ של הוצאות להורג בסינגפור מאז שהסתיימה הקפאתן בת השנתיים בזמן מגיפת הקורונה.

"עונש המוות משמש רק לפשעים החמורים ביותר, כמו סחר בכמות משמעותית של סמים שגורמים לנזק חמור, לא רק למשתמשים בסמים, אלא למשפחות שלהם וליתר החברה", אמרו בלשכה המרכזית לסמים.

ארגוני זכויות אדם מיהרו לגנות את ההוצאה להורג. אדילור רחמן חאן, מזכ"ל הארגון הפדרציה הבינלאומית לזכויות אדם, אמר כי מדובר ב"ציון דרך עגום" עבור סינגפור וקרא לרשויות במדינה לעצור את ההוצאות להורג.

בארגון אמנסטי אינטרנשיונל, אמרו כי ההוצאה להורג האחרונה מפרה את הסטנדרט הבינלאומי לשימוש בעונש המוות. "אין הוכחות לכך שלעונש המוות יש השפעה מרתיעה ייחודית או שיש לו השפעה כלשהי על השימוש והזמינות של סמים", אמרה צ'יארה סנגיורגיו, מומחית לעונש מוות בארגון. "בזמן שמדינות בעולם זונחות את עונש המוות ומאמצות רפורמות במדיניות הסמים, הרשויות בסינגפור לא עושות לא זה ולא זה".

הסחר בסמים באסיה מזנק

לפי נתוני משרד הפנים של סינגפור, ששותפו עם רשת CNN בשנה שעברה, כ-50 נידונים למוות ממתינים לביצוע עונשם, רובם גברים. מספרן של האסירות אינו ידוע. ביום רביעי האחרון הוצא להורג אדם נוסף, בן 57 שהורשע בסחר של כ-50 גרם הרואין, ופעילי זכויות אדם מתריעים כי אדם נוסף - נהג שליחויות מקומי - יוצא להורג ביום רביעי הקרוב.

במאי, אזרח סינגפורי הוצא להורג אחרי שהורשע בסחר של כק"ג קנאביס, במה שזכה לגינויים נרחבים בקהילה הבינלאומית לאור העובדה שמדינות רבות העבירו לגליזציה של הסם או לכל הפחות אי-הפללה.

מקרה נוסף ששם באור הזרקורים את המדיניות הנוקשה של סינגפור נרשם בשנה שעברה, כשהיא תלתה אזרח מלזי חרף הערכות פסיכולוגיות שלפיהן הוא סובל ממוגבלות שכלית.

פעילים המתנגדים לעונש המוות מצביעים על כך שיש לו השפעה מועטה על הסחר בסמים באזור. לפי נתונים של האו"ם שפורסמו בחודש שעבר, היקף הסחר בסמים באסיה זינק ל"רמות קיצוניות". הדוח ציין כי ארגוני פשע הקימו נתיבי סחר חדשים לעקיפת רשויות אכיפת החוק וכי מחירי המתאמפטמינים הגיעו לשפל.

על פי הדוח, התפיסות של משלוחי המת' ברחבי היבשת, ששברו שיאים בזמן מגיפת הקורונה כשקרטלי הסמים נאלצו לעבור למשלוחים גדולים ומסוכנים יותר, שבו בשנה שעברה להיקפים שקדמו למגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully