וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של נשיא קולומביה חשוד בהלבנת הון של כספי סמים

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 8:19

אחרי שגרושתו של ניקולס פטרו הצהירה כי הוא אסף כספים לקמפיין הנשיאות של אביו מאדם שהורשע בסחר בסמים, הרשויות הורו על מעצרם. הנשיא הבטיח לא להתערב בחקירה. "כאדם וכאב, כואב לי לראות כל כך הרבה הרס עצמי ואת אחד מהבנים שלי הולך לכלא"

ניקולס פטרו, בנו של נשיא קולומביה, 14 במרץ 2023. רויטרס
אביו לא היה מודע לכספים שגייס. ניקולס פטרו/רויטרס

בנו של נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, נעצר במסגרת חקירה מתוקשרת של הלבנת הון של כספים שלפי החשד הוא אסף מסוחרי סמים בכלא במהלך הקמפיין לבחירות לנשיאות בשנה שעברה.

הנשיא, מורד לשעבר שהתקדם בשורות הפוליטיקה של קולומביה כלוחם בשחיתות, אמר כי הוא לא יתערב בחקירת בנו ניקולס. "כאדם וכאב, כואב לי לראות כל כך הרבה הרס עצמי ואת אחד מהבנים שלי הולך לכלא", כתב פטרו ברשת החברתית X, לשעבר טוויטר. "כנשיא של הרפובליקה, הבטחתי למשרד התובע הכללי שיהיו לו את כל הביטחונות כדי שיוכל להתנהל בהתאם לחוק".

מעצרו של פטרו הבן הוא מכה קשה לממשלת השמאל בבוגוטה, הנתונה להתקפות של השמרנים ובמקביל מתקשה לשמור על התמיכה המסורתית של ארצות הברית, בעלת בריתה הוותיקה במלחמה בסחר בסמים ובארגונים חמושים.

החקירה נפתחה בעקבות הצהרות של גרושתו של ניקולס פטרו, דייסוריוס דל כרמן ואסקז, לכלי התקשורת המקומי "סמאנה". בריאיון, ואסקז אמרה שהיא נכחה בפגישות כשבעלה ארגן תרומה של יותר מ-600 מיליון פסו (כ-120,000 ליש"ט) מפוליטיקאי שהורשע בעבר בוושינגטון בסחר בסמים. לדבריה, הוא ביקש את תמיכת הקמפיין של פטרו כדי לחדש את הקריירה הפוליטית שלו.

היא אמרה שהנשיא פטרו לא היה מודע לעסקאותיו של בנו, וכי הכסף שאסף על שם הקמפיין שלו נשמר בכספת בביתם של בני הזוג בעיר החוף ברנקייה. ניקולס פטרו הכחיש את טענותיה של גרושתו ואמר שהן חסרות ביסוס.

לשכת התובע הכללי מסרהבהצהרה כי ניקולס פטרו וגרושתו נלקחו למעצר בהוראת בית משפט בבוגוטה בסביבות השעה 6:00 ביום שבת. עוד נאמר כי התובעים יבקשו את מעצרם הזמני לאחר שיובאו בפני שופט בזמן שהם יחקרו את השניים בחשד להלבנת הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully