וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר החשש מחדירת מחבלים ליישוב בשומרון; פיקוד העורף: "ניתן לצאת מהבתים"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 3:45

פיקוד העורף עדכן לפני זמן קצר כי הטיפול האירוע הסתיים וכי כעת ניתן לנוע באזור היישוב ניל"י שבשומרון ללא הגבלה. מוקדם יותר, הונחו התושבים להסתגר בבתיהם ונאסרה עליהם התנועה באזור

חדירת מחבל לישווב טנא עומרים בדרום הר חברון/רשתות חברתיות

פיקוד העורף עדכן לפני זמן קצר (ראשון) כי הוסר החשש לחדירת מחבלים ביישוב ניל"י שבשומרון והדגיש כי "הטיפול באירוע הסתיים". בהודעה שנמסרה לתושבים נכתב כי "ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה.

מוקדם יותר, הנחה פיקוד העורף את תושבי היישוב שבשפלת השומרון להיכנס ולהסתגר בבתיהם מחשש לחדירת מחבלים. בהודעה נכתב: "היכנסו מיד למבנה, נעלו את הדלתות וסגרו את החלונות - התנועה באזור אסורה וחל איסור להיכנס אליו עד להודעה חדשה". כמו כן, בפיקוד העורף מסרו כי "אין לצאת מהמבנה עד לקבלת הודעה על סיום האירוע", אולם כעת כאמור עדכנו בצה"ל על סיומו.

חדירת מחבל ליישוב טנא עומרים בדרום הר חברון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חדירת מחבל ליישוב טנא עומרים בדרום הר חברון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודש מאי האחרון, מחבל חמוש בסכין נוטרל לאחר שחדר ליישוב טנא עומרים שבדרום הר חברון כדי לבצע פיגוע דקירה סמוך לבית הכנסת שמבקום. מתיעוד ממצלמות אבטחה עלה כי המחבל, עלא קיסייה, בן 25 מדאהרייה שליד חברון, זחל מתחת לשער הכניסה כשסכין בידו. המחבל נורה על ידי איש ביטחון של היישוב ומותו נקבע במקום על ידי צוות מד"א. לא היו נפגעים נוספים באירוע.

לאחר נטרול המחבל, כוחות הביטחון המשיכו בסריקות באזור על מנת לוודא שלא הייתה חדירה של מחבלים נוספים למקום. פיקוד העורף הנחה תחילה את התושבים להיכנס למבנה ולנעול את הדלתות והחלונות. כמו כן אסר על תנועה באזור וכניסה ליישוב. אולם, כשעתיים לאחר מכן, עדכן על חזרה לשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully