וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב המוסדות התורניים יוגדל בעשרות מיליונים; מקור המימון: קיצוץ ממשרדי הממשלה

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 7:31

הממשלה צפויה לאשר מחר את הגדלת תקציב הישיבות והאברכים ב-145 מיליון שקלים נוספים, וב-20 מיליון שקלים את תקציב מדרשות לבנות, מוסדות תורניים בעוטף עזה וכאלה המעודדים שירות צבאי. מזכיר הממשלה: "מדובר בשימוש ביתרות של קיצוץ רוחבי שכבר בוצע בפברואר"

תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024 עבר בקריאה שנייה ושלישית/מעריב אונליין

הממשלה צפויה לאשר מחר (ראשון) את הגדלת תקציב הישיבות והאברכים ב-145 מיליון שקלים נוספים, וב-20 מיליון שקלים את תקציב מדרשות לבנות דתיות, מוסדות תורניים בעוטף עזה ומוסדות תורניים המעודדים שירות צבאי. מקור המימון לתקציב יהיה ככל הנראה בקיצוץ רוחבי של כל משרדי הממשלה.

מזכיר הממשלה יוסי פוקס הסביר בטוויטר את ההחלטה, וכתב: "אין החלטה מחר על תוספת של 164 מיליון שקלים לאברכים מעבר למה שסוכם בתקציב וגם אין החלטה חדשה על קיצוץ רוחבי מתקציבי המשרדים, מדובר על החלטה לעשות שימוש ביתרות של קיצוץ רוחבי שכבר בוצע בפברואר כמקור תקציבי לתשלום מה שסוכם".

אברכים בבני ברק, 19 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אברכים בבני ברק, 19 בינואר 2021/ראובן קסטרו

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, בירכה: "יוגדל תקציב התמיכה במדרשות לבנות. אנחנו רואים ערך עצום בלימוד תורה לבנות, ועל כן ערב הבחירות הבטחנו גם לתלמידות וגם לראשי המדרשות להגדיל את התמיכה הממשלתית בלימוד הזה. מחר נזכה בע"ה לממש את ההבטחה הזו. כי מה שאת בוחרת - זה מה שאת מקבלת".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף בתגובה: ‏"כשפנינו לממשלה למנוע קיצוץ בשעות של החינוך המיוחד לילדים עם מוגבלויות, התשובה היתה ש'אין כסף'. הלילה הם הודיעו שיקצצו בכל משרדי הממשלה כדי להוסיף 164 מיליון שקל למוסדות תורניים. זו ממשלה שאין לה לב".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כינה את המהלך "סחטנות שאין לה סוף. באישון לילה, כמו גנבים, ממשלת הביזה של נתניהו ממשיכה לשדוד את הקופה הציבורית, ומוסיפה עוד 164 מיליון למוסדות תורניים. זה סדר העדיפויות של הממשלה הזו, משתמטים ראשונים, ומשרתים ומשלמי מסים אחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully