וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה למשטר באיראן: ממונה על קידום ערכי דת תועד ביחסי מין עם גבר

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 16:15

סרטון שבו נראה האחראי על התרבות והחיג'אב במחוז גילאן עם גבר אחר הופץ על ידי מתנגדי הרפובליקה האסלאמית, והוביל להשעייתו בעוד ששר התרבות הדגיש כי למשטר לא היה ידע מוקדם על כך. איראן אוסרת על יחסים חד-מיניים, ובמקרים נדירים אלו מסתיימים בעונש מוות

סרטון סקס של ממונה על קידום ערכים אסלאמיים עם גבר אחר, איראן. טוויטר, צילום מסך
רזא צ'גתי הקים מרכז העוסק באדיקות דתית ובחיג'אב/צילום מסך, טוויטר

הרשויות באיראן השעו מתפקידו ממונה על קידום ערכי דת במחוז גילאן, בעקבות סרטון שהופץ על ידי מתנגדי משטר ושבו נטען כי הוא נראה מקיים יחסי מין עם גבר אחר.

מפיצי הסרטון טענו כי הוא תיעד את הממונה על התרבות וההדרכה האסלאמית בגילאן, רזא צ'גתי, מקיים יחסי מין עם גבר אחר - בניגוד לחוקי הרפובליקה האסלאמית, האוסרים על יחסים חד-מיניים ומקשים על חייהם של חברי הקהילה הגאה הסובלים מרדיפה ומאלימות.

לעוד חדשות מהעולם, עקבו אחרינו בפייסבוק

רבים ממתנגדי המשטר ציינו את הצביעות שלו, לאור העובדה שצ'גתי הוא מייסד של מרכז תרבותי המתמקד באדיקות דתית ובחיג'אב. שר התרבות של איראן, מוחמד מהדי אסמאעילי, הדגיש כי בידי המשטר לא היו דיווחים הקשורים להתנהגותו של צ'גתי לפני חשיפת הסרטון. לא ברור כיצד, ואם בכלל, ייענש צ'גתי.

על פי החוק היבש ברפובליקה האסלאמית, המבוסס על השריעה, העונש המקסימלי על יחסים חד-מיניים הוא עונש מוות. אף שנעשה בו שימוש לעתים רחוקות במקרים כאלו, קהילת הלהט"ב באיראן סובלת מאפליה ממסדית יומיומית.

תיעוד: שוטרת ממשטרת המוסר עוצרת אישה ללא רעלה ברחובות טהראן/טוויטר

בנוסף לכך, משטרת המוסר נפרסה לאחרונה מחדש ברחובות איראן כדי לאכוף את חוקי החיג'אב, אחרי חודשים ארוכים שצמצמה את נוכחותה בעקבות המחאות שפרצו עם מותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני במעצר בספטמבר האחרון. היא נעצרה משום שהפרה את החוק המחייב נשים לכסות את שיערן, ומותה הבעיר את רחובות המדינה בהפגנות שהסתיימו רק בדיכוי אלים של כוחות הביטחון, שהוביל למותם של מאות מפגינים ולמעצר של אלפים מהם.

הרשויות שמרו תחילה על שתיקה עם הופעת סרטון הסקס ברשתות החברתיות, אך מחלקת ההדרכה התרבותית והאסלאמית בגילאן מסרה הצהרה בשבוע שעבר שבה היא התייחסה ל"חשד לטעות של מנהל ההדרכה האסלאמית בגילן". המחלקה אמרה כי הנושא נמצא תחת בדיקה זהירה של הרשויות המשפטיות, והזהירה מפני שימוש בסרטון לצורך "החלשת החזית התרבותית המכובדת של המהפכה האסלאמית".

הסרטון פורסם לראשונה בערוץ הטלגרם של רדיו גילאן האנטי-ממסדי, והעורך הראשי שלו, פיימן בהבודי, אמר כי הוא ימשיך לחשוף מעשי "שחיתות בקרב בכירי המשטר".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully