וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: ביטול עילת הסבירות יחשוף אנשי ביטחון לשיפוט בינלאומי

עודכן לאחרונה: 29.7.2023 / 20:19

בבסיס העתירה, שהוגשה ע"י אל"מ במיל', נטען בין היתר כי החקיקה בוצעה "באופן פגום", מבלי שהתקיימה שיחה בין הרמטכ"ל לנתניהו אודות השלכותיה - זאת על אף התייצבותו החריגה של הלוי בכנסת טרם ההצבעה. "נפגע המגן האחרון, עצמאות מערכת החוק בישראל"

ההצבעה הסופית על עילת הסבירות/ערוץ הכנסת

עתירה דחופה הוגשה בסוף השבוע האחרון לבג"ץ בעקבות אישור החוק לצמצום עילת הסבירות השבוע, כך פרסם לראשונה אביעד גליקמן בחדשות 13. בבסיסה, עומדת הטענה לפיה השלכות החקיקה יחשפו את אנשי מערכת הביטחון לשיפוט בבית הדין הבינלאומי בהאג. עוד נטען כי ההליך בוצע באופן פגום, מאחר ושיחת ראש הממשלה והרמטכ"ל בנידון התקיימה רק לאחר אישור החוק, זאת על אף התייצבותו החריגה של הרמטכ"ל בכנסת טרם ההצבעה.

מגיש העתירה, אל"מ במיל' המייעץ למערך בליבת פעילות צה"ל בחזית הדרומית, מסביר כי בעקבות החקיקה, הוא ומקביליו במערכת הביטחון יהיו נתונים לנקיטת הליכים פליליים משמעותיים במישור הבינלאומי. זאת, "כתוצאה מהפגיעה בעצמאות מערכת אכיפת החוק בישראל, המגן האחרון שעמד להם עד כה, הודות לעיקרון המשלימות הקבוע באמנת רומא, שמכוחה הוקם בית הדין".

חמ"ל מרכז האש של פיקוד דרום. דובר צה"ל
ביטול עילת הסבירות יחשוף אנשי ביטחון לשיפוט בינלאומי/דובר צה"ל

עוד התייחס העותר לשיחה שבוששה להתקיים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לרמטכ"ל הרצי הלוי טרם החקיקה, וטען כי מדובר ב"פגם פרוצדורלי משמעותי", כלשונו. "העברת החוק מבלי להעביר מידע מהותי, אמין, עדכני ודחוף אודות הערכת המצב של הרמטכ"ל ביחס להשפעה", נכתב.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
חברי הקואליציה בהם יריב לוין ואיתמר בן גביר מצטלמים לאחר אישור חוק עילת הסבירות בכנסת 24.07.23. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"נפגע המגן האחרון, עצמאות מערכת החוק בישראל"/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עו"ד עודד סבוראי שהגיש את העתירה מטעמו של הקצין, מסר: "הודאתו במהלך סוף השבוע של ח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת חו"ב, שהוא 'נרדם בשמירה', מדגישה מאוד את חשיבות העתירה, המכוונת גם נגד ועדת חו"ב. אילו היה ח"כ אדלשטיין ער ועירני ואילו היה מבצע את תפקידו ונאמן לשליחותו, יש להניח שהחשיפה להאג והאיום הביטחוני כתוצאה מהחקיקה היו נדונים בועדת חו"ב ומקבלים ביטוי בשאלה האם למהר ולהמשיך בהליך החקיקה, או לכל הפחות היו מקבלים ביטוי בנוסח התיקון לחוק יסוד: השפיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully