וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה אישרה שריפת ספר תורה מחר מול שגרירות ישראל בשטוקהולם

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 23:16

המשטרה אישרה לאישה שביקשה למחות מול השגרירות ולהצית ספר תורה. לפני כשבועיים ניתן אישור דומה, אך בפעם הקודמת מארגן ההפגנה אמר כי רק רצה לבחון את הרשויות על רקע הצתת ספרי קוראן במדינה שהובילו לסערה בעולם המוסלמי. שר החוץ כהן: "עלול לפגוע ביחסי המדינות"

במחאה על שריפת הקוראן: מפגינים הסתערו על שגרירות שבדיה בבגדאד/טלגרם

משטרת שבדיה אישרה לקיים מחר (שישי) הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם, שבמהלכה אמור להישרף ספר תורה. אישה שביקשה אישור לקיום ההפגנה אמרה כי היא מתכננת להצית את הספר. דובר המשטרה אמר כי מתנהלים מגעים עמה ועם גורמים נוספים שעלולים להיות מושפעים מהמחאה, בהם שגרירות ישראל.

זאת הפעם השנייה החודש שבה המשטרה מעניקה אישור שכזה, אך בפעם הקודמת המפגין שקיבל את האישור לעשות זאת אמר כי הוא רק רצה לוודא שאין "מוסר כפול", אחרי הצתת כמה ספרי קוראן במדינה בחודשים האחרונים. הוא הדגיש כי לא הייתה לו כוונה לשרוף שום ספר.

שריפת הספר הקדוש למוסלמים על ידי פליט עיראקי ואיש ימין קיצוני עוררו הפגנות סוערות בעולם המוסלמי, ומפגינים בעיראק אף פרצו לשגרירות השבדית החודש.

שריפת ספר קוראן בהפגנה מחוץ לשגרירות טורקיה בשטוקהולם, שבדיה, 21 בינואר 2023. רויטרס
שריפת ספר קוראן בהפגנה מחוץ לשגרירות טורקיה בשטוקהולם, שבדיה, 21 בינואר 2023/רויטרס

הפולטיקאים הישראלים זעמו על החלטת המשטרה השבדית. שר החוץ אלי כהן, כתב כי הוא "מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשבדיה. ‏אשוחח בקרוב עם שר החוץ של שבדיה ואבהיר לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה, אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות".

שר הדתות מיכאל מלכיאלי גינה בנחרצות: "שריפת ספר תורה ברחובה של עיר הינו המעשה הנפשע ביותר נגד העם היהודי. ממשלת שבדיה המאפשרת 'חופש פולחן', מחזירה את העולם אחורה. כדור שלג הטומן בחובו רצח עם".

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, התרעם וקרא להפוך את ההחלטה: "יש להבהיר לממשלת שוודיה כי המשך המצב החוקי המאפשר שריפת ספרי קודש אינו מתקבל על הדעת. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully