וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייו היו מופת של אופטימיות": מאות ליוו את דוד (דוגו) לייטנר בדרכו האחרונה

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 11:30

מאות ליוו למנוחות את דוד (דוגו) לייטנר, שורד השואה בן ה-93 שהלך היום לעולמו. בהלוויה, שנערכה בבית העלמין ביישוב ניר גלים, ספדו לו בני משפחתו, חברים ופוליטיקאים. "היית איש של שלום, רק במכחישי השואה נלחמת", ספדה לו בתו

בווידאו:שורד השואה דוד ״דוגו״ לייטנר אוכל פלאפל בכל שנה ב-18 לינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון החיים, כנסת/מערכת וואלה!

מאות ליוו היום (חמישי) את דוד (דוגו) לייטנר, שורד השואה בן ה-93 שיזם את מיזם העדות "מבצע דוגו" והלך היום לעולמו, בדרכו האחרונה. לייטנר הובא היום למנוחות בבית העלמין במושב ניר גלים, ובטקס ההלוויה השתתפו גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה וח"כ משה סלומון, לצד בני משפחתו, עמיתיו ושכניו של דוגו למושב.

זהבה ואראלה, בנותיו, ספדו לו: "אבא גילה שבית ילדותו הופגז במלחמה ובאחד הקירות נפער חור גדול. מאז חלפו 78 שנים בדיוק, והיום החור נפער בליבנו. אבא שלנו אהב את כולם, בשנים האחרונות היה יושב בבית הכנסת ומתכנן כיצד לחלק את הונו הרב, לו היה זוכה בפיס. הוא אהב גם אתכם, חבריו ליישוב ניר גלים.

רק לא מזמן חגגנו לאבא יום הולדת 93, "צג" בגימטריה. על יום הולדתו ה-94 התנבא אבא ואמר כי בשנה הבאה יהיה על ה"צד". היה שלום אבא, כיבדת את אימנו בכל דרך אפשרית. היית איש של שלום ונלחמת רק במכחישי השואה. כמו רבים מבני הדור שלך, שלא הספיקו ללמוד, השכלת והחכמת בכל תחומי החיים - גם בלי תעודות".

שורד השואה דוד ״דוגו״ לייטנר אוכל פלאפל בכל שנה ב-18 לינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון החיים, כנסת. ללא, מערכת וואלה
שורד השואה דוד ״דוגו״ לייטנר אוכל פלאפל בכל שנה ב-18 לינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, כסמל לניצחון החיים, כנסת/מערכת וואלה, ללא

גם נכדיו ספדו לו. מוריה, נכדתו, סיפרה על ביקור שהשניים ערכו במחנה ההשמדה אושוויץ, אותו שרד: "כאשר סבא נכנס בשערי הלבנים הצפופות של המחנה, וקבוצות של תיכוניסטים תעדו בעקבותיו. "ברוכים הבאים לבית שלי" אמר סבא למיקרופון.

לפתע, הבחנו שלידינו עומדת משפחה ולוטשת עיניים בסבא. המשפחה שאלה באנגלית, ובהיסוס, אם סבא גר כאן פעם. התיירים קלטו את המספר שאל ידו ושאלו אם אפשר למשש את זרועו. סבא שמח על ההזדמנות וסיפר להם את עדותו

סבא היה מסור להנצחת השואה ודיבר על הכל עם כולם. המילים של סבא והניגון שלהם צרובים בנשמה, בזיכרון ובתודעה שלנו, ושל כל מי שהוא פגש. אנחנו זוכרים את המספר ואת המורשת שלו ונעביר אותה הלאה. מהבחינה הזאת, סבא נמצא איתנו תמיד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פלאפל בריבוע. באדיבות פלאפל בריבוע, באדיבות המצולמים
"את המורשת שלו נעביר הלאה", ספדה לו נכדתו/באדיבות המצולמים, באדיבות פלאפל בריבוע

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שהכיר את אוחנה ממיזם "מבצע דוגו", במסגרתו נהג לייטנר לאכול פלאפל בכל שנה ב-18 בינואר, יום היציאה לצעדת המוות מאושוויץ, ספד גם הוא בהלוויה: "הנער בן ה-14 שיצא לפני 78 שנים לצעדה ממנה רבים לא שבו, שרד אותה והפך את הסיפור שלו למופת של אופטימיות כפי שנדרש בימים האלה.

קשה היה להיות במחיצתו של דוגו ולא להידבק באופטימיות. נראה שזו התכונה שמאפיינת אותו יותר מכל. סיפור חייו, התלאות והייסורים שעבר, לא יכולים שלא להכניס אותך לפרופוציות, בעיקר שכשהיה מקבל אותך בהומור המפורסם שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully