וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות הדירוג S&P: המחלוקת סביב המהפכה המשפטית תפגע בכלכלת ישראל

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 21:16

דוח הסוכנות מצטרף לדוח נוסף שפרסמה לפני כמה ימים סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, שהזהירה כי בעקבות המבנה השלטוני של ישראל עולה סיכון לכלכלה. "המחוקקים הפכו פחות צפויים ומוכנים יותר ליצור סיכונים משמעותיים ליציבות הכלכלית והחברתית"

בצעד חריג פרסמה הערב (חמישי) סוכנות הדירוג S&P דוח חריג על ישראל, לפיה קיים סיכון משמעותי שהמחלוקת סביב המהפכה המשפטית תפגע בכלכלת ישראל.

הדוח, מצטרף לדוח נוסף שפרסמה לפני כמה ימים סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, לפיו קיים סיכון משמעותי שהמתחים הפוליטיים והחברתיים בנושא יימשכו, ויגרפו השלכות שליליות על כלכלת ישראל וכן על מצבה הביטחוני.

"ליתר דיוק, אנו מאמינים שהאופי הרחב של הצעות הממשלה עלול להחליש מהותית את עצמאותה של מערכת המשפט ולשבש איזונים בין זרועות הממשל השונות, שהם היבטים חשובים של מוסדות חזקים", נכתב בדוח סוכנות מוד'יס. "לישראל אין חוקה כתובה והמערך המוסדי שלה נשען במידה רבה על פיקוח וביקורת שיפוטיים. בנוסף, המוסדות המבצעים והמחוקקים הפכו פחות צפויים ומוכנים יותר ליצור סיכונים משמעותיים ליציבות הכלכלית והחברתית".

סוכנות הדירוג S&P. רויטרס
סוכנות הדירוג S&P/רויטרס

"זאת תגובה רגעית, כשהאבק יתפזר יתברר שכלכלת ישראל חזקה מאוד", נמסר מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' טרם פרסום הדוח. "כלכלת ישראל מבוססת על יסודות איתנים והיא תמשיך לצמוח תחת הנהגה מנוסה שמובילה מדיניות כלכלית אחראית".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לפרסום דוח: "כשמביטים מעבר לכותרות בערוצי התקשורת רואים שגם S&P, כמו מודי'ס, אינה ממליצה על הורדת דירוג האשראי ואינה מזהירה מפגיעה בכלכלה בשל הרפורמה המשפטית אלא בגלל המחאה שמייצרת אי יציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully