וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הצפון נאשם באונס צעירה שנמלטה ארצה מהמלחמה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 10:58

לפי כתב האישום, רמזי לוואחמה בן ה-32 מאום אל פחם החל לעקוב אחרי העולה החדשה בת ה-21 בתחנת המטרונית בואדי סליב בחיפה. האונס אירע לאחר שצעדו כמה מאות מטרים משם, מול בית המשפט בו הוגש היום כתב האישום נגדו

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד תושב אום אל פחם בגין אונס צעירה בת 21, שעלתה חמישה חודשים קודם לכן ארצה לאחר שנמלטה מהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד מירב בר, הצעירה מבלארוס שיצאה מפאב סמוך והיתה בדרך לביתה, חלפה על פני הספסל עליו יישב רמזי לוואחמה, הוא עקב אחריה כמה מאות מטרים ואנס אותה בסמטה ליד סניף דואר שקמונה הנטוש, ממש מול בית המשפט שבו הוגש היום כתב האישום נגדו.

רמזי לוואחמה, המואשם שאנס עולה חדשה בחיפה. 28 ביולי 2023. תיק החקירה, אתר רשמי
רמזי לוואחמה, המואשם שאנס עולה חדשה בחיפה. 28 ביולי 2023/אתר רשמי, תיק החקירה
היכל בית המשפט חיפה. יואב איתיאל, אתר רשמי
נאנסה ממול המקום שבו הוגש היום כתב האישום. בית משפט השלום בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל
מפקח אריק אבן, קרדיט משטרת ישראל. דוברות משטרת ישראל
מפקח אריק אבן, קרדיט משטרת ישראל/דוברות משטרת ישראל

בכתב האישום נכתב כי הצעירה ניסתה להשתחרר מאחיזת הנאשם, אולם הוא הפיל אותה אל הקרקע על גבה ובצע בה עבירות מין. היא צעקה וניסתה להיאבק בו, ובתגובה הוא הכה אותה בפניה. לאחר זמן מה הצליחה הצעירה להשתחרר מאחיזתו של לוואחמה והחלה לרוץ. במהלך המנוסה היא הבחינה כי הוא רץ לכיוונה, לכן ירדה לכביש במטרה לעצור נהגי רכב שיסייעו לה להימלט מהמקום. המתלוננת פנתה לזוג אנשים ששהו ברכב שעומד ברמזור, ואלה הסיעו אותה מהמקום.

כתב האישום מייחס ללוואחמה עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה ממשית.
הקורבן היא תושבת הצפון שאינה דוברת עברית שהגיעה ארצה בסה"כ חמישה חדשים טרם המקרה, במהלך המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. אזרח טוב, פקח מטרונית עירני שהכיר את האירוע, זיהה את השיכור החשוד באותה תחנה שבוע אחרי כך והזעיק משטרה.

הגבר נעצר, הכחיש כל קשר לאירוע ולנאנסת ולאחר שבועיים בהם הוחזק במעצר הוא שוחרר. אלא שאז חזרו תוצאות בדיקת הדנ"א שנתגלה על רוכסן מכנסיה של הצעירה ואשר תואמים לו. בהתחשב בעדותו הקודמת, את זה הוא כבר לא ידע להסביר לפקד אריק אבן וצוות החוקרים בפיקודו שהמשיך לחקור את המקרה. הוא נכלא וכאמור היום הוגש כתב האישום כנגדו.


מעובדות כתב האישום עולה כי היא ניסתה להשתחרר מאחיזתו, אולם הוא הפיל אותה אל הקרקע על גבה ובצע בה את זממו. הצעירה, שאינה דוברת עברית, צעקה באנגלית לעזרה, אך במקום לא היו עוברי אורח שיסייעו לה. היא ניסתה להיאבק בלוואחמה, ובתגובה הוא הכה אותה בפניה. היא הצליחה להשתחרר מאחיזתו והחלה לרוץ כשהוא רודף אחריה. אז, הצעירה ירדה לכביש, פנתה לזוג אנשים ברכב שעמד ברמזור, ואלה מילטו אותה מהמקום.

הצעירה הגישה תלונה במשטרת חיפה שפיענחה את האירוע. פקח מטרונית עירני שהכיר את האירוע, זיהה את לוואחמה באותה תחנה שבוע אחרי כך והזעיק משטרה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את לוואחמה, שהכחיש כל קשר לאירוע ולנאנסת, ולאחר שבועיים בהם הוחזק במעצר - שוחרר. אלא שאז חזרו תוצאות בדיקת ה-DNA מדגימות שנאספו מרוכסן מכנסיה של הצעירה, שתאמו לו. בהתחשב בעדותו הקודמת, לווחאמה לא ידע להצדיק למפקח אריק אבן וצוות החוקרים את קיומן של הראיות החדשות. הוא נכלא מחדש, וכאמור היום הוגש כתב האישום המייחס לו עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה ממשית.

במקביל, מבקשת הפרקליטות את הארכת מעצרו של רמזי לוואחמה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. דיון לגופה של הבקשה עוד יתקיים בעוד כשבועיים, אבל בינתיים, בדיון שקיים הבוקר השופט ניצן סילמן ובהסכמת הסנגור עו"ד נאג'י עאמר, המייצג את לוואחמה והלומד את תיק החקירה, הוא האריך את מעצרו עד החלטה אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • אונס
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully