וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטה ברק מבינים: אין הסכם, ומשנים סיסמאות

2.1.2001 / 20:27

אם עד עכשיו עוד בנו קצת על הסכם לפני הבחירות עתה משתנה תוכנית העבודה; הקמפיין יתמקד לא בהסכם אלא בחתירה לשלום, ובמגרעותיו של שרון לעומת ברק;

מאת הלית לוי

בעקבות האירועים האחרונים ובעיקר הפיגוע אתמול בנתניה מוותרים במטהו של אהוד ברק על התרחיש שניבא הסכם לפני הבחירות. המשמעות: הקמפיין לא יתמקד בשאלת הסכם עם הפלסטינים אלא בנושאי השלום, הטרור ובעיקר, מי מבין שני המנהיגים יתמודד איתם טוב יותר.

אם עד לפני שבוע הכינו במטה ברק שלושה תרחישים שונים שרק אחד מהם נגע לאפשרות שלא יהיה הסכם הרי שהחל מהיום בבוקר, למעשה מאתמול בלילה, התרחיש המוביל והיחיד הוא שאין הסכם. על כן יתמקד הקמפיין יותר במנהיגותו של שרון, 'בחשיפת דמותו האמיתית'. בקרבתו של איש המטה, משה גאון, מדגישים כי לא מדובר בשינוי כיוון קיצוני אלא בתרחיש שהובא בחשבון עוד קודם לכן.
אחת המשמעויות העיקריות של השינוי נוגעת למגזר הערבי. עד כה ההערכה הייתה שהסכם יקל על "שובם של המצביעים הערבים הביתה" כדברי גורמים בעבודה, אולם ההחלטה על השהיית השיחות, גם אם לא הכרזה על כך באופן רשמי משמעותה ויתור על קולות הערבים.

השרה יולי תמיר, שאחראית בין היתר על מטה השלום, אישרה לוואלה! חדשות כי אכן תוכניות העבודה השתנו הבוקר. "מעתה אנחנו נדגיש בעיקר את העובדה כי לנו יש תוכנית מפורטת. שברק הוא הראשון שפרש תוכנית מפורטת". הנחת העבודה היא במטה ברק היא שכרגע הפרטנר אינו מוכן לשלום. תמיר מוסיפה: "אנחנו לא הבעיה של ההסכם, לנו יש תוכנית. הפרטנר זו הבעיה".

אז הנה לכם המנטרה החדשה של אנשי ברק בימים הקרובים: 'לנו יש דרך, כרגע הפרטנר זו הבעיה, המנהיג שלנו ישאיר פתח לשלום, המנהיג שלנו יילחם טוב יותר בטרור'.
ניצנים ראשונים אפשר היה לראות כבר הערב, "לא צריך עין בוחנת במיוחד כדי להבין מי עומד מאחורי הטרגדיה בלבנון, מי עומד מאחורי ההתנחלויות הפוליטיות, מאחורי הטוויסט הדתי של אירועי האינתיפאדה האחרונה, אלו דברים וטעויות שלא צריך עין בוחנת כדי לראות מי עומד מאחוריהן", אמר ראש הממשלה. יו"ר הכנסת אברהם בורג המשיך את הקו ודיבר על נוהלי פתיחה באש. "הבחירות הן מי מבין שני המנהיגים סובלני יותר, נוהלי פתיחה במשא ומתן של מי זהירים יותר". שרון אם כך הוא המטרה, לא חיוניותו של הסכם, לא טיבו של ברק, אלא שרון. במפלגת העבודה מקווים שקולות הערבים וקולות הפתקים הלבנים ישנו את דעתם ברגע האחרון, וישתכנעו מתשדירי הבחירות שיזהירו מפניו של יו"ר הליכוד, ויצביעו בקלפי, לברק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully