וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שתי מנכ"ליות במשרדי הממשלה? 70% היו רוצים לראות יותר נשים בצמרת

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 11:17

ברקע הייצוג הנשי הנמוך בממשלה ה-37, סקר של מכון "תכלית" בדק את עמדות הציבור כלפי מנהיגות נשית בישראל. מהסקר עולה כי גם בקרב גברים יש רוב (59%) שתומך בייצוג נשי משמעותי, ו-71% מהגברים אף תומך בכך שנשים בעלות יכולת לקבל החלטות טובות גם בנושאי חוץ וביטחון

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן אומרת בערוץ 14 כי "ערוץ 13 מכוונים לכך שאחד מאיתנו יחטוף ירייה", ב-16 במרץ 2023/ערוץ 14

70% מהישראלים היו רוצים לראות ייצוג נשי גדול ומשמעותי יותר בממשלה, בכנסת ובדרגים הניהוליים במשרדי הממשלה - כך עולה מסקר מכון תכלית, שבחן את עמדות הציבור לגבי מנהיגות נשית בפוליטיקה הישראלית. זאת, בעוד בקואליציה ובממשלה הנוכחיים הנשים נמצאות בייצוג חסר שהידרדר לשפל של שנים. לפי הסקר, רוב גורף בציבור הישראלי רואה חשיבות בייצוג נשי בדרגי קבלת ההחלטות - גם בקרב נשים וגם בקרב גברים: 80% מהנשים ו-59% מהגברים היו רוצים לראות ייצוג נשי גדול יותר.

ישראל הידרדרה השנה 23 מקומות בדירוג השוויון המגדרי השנתי של הפורום הכלכלי העולמי, למקום ה-83, והייצוג הנשי הנמוך בממשלה ה-37 לעומת חלקן של נשים באוכלוסיה צפוי לדרדר את ישראל עוד יותר בהמשך. בממשלה הנוכחית מכהנות כשש שרות בלבד, הבכירות שבהן הן שרת התחבורה מירי רגב והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, ושאר השרות עומדות בראש משרדים קטנים או מומצאים: שרת המודיעין גילה גמליאל, שרת ההתיישבות אורית סטרוק, שרת ההסברה גלית דיסטל, השרה לקידום מעמד האשה מאי גולן.

ממשלת ישראל ה37 התמונה הרשמית לצד נשיא המדינה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ייצוג נמוך ביותר. הממשלה ה-37/ראובן קסטרו

מבין 31 משרדי הממשלה - רק שניים מנוהלים על ידי מנכ"ליות - שפל של למעלה מ-20 שנה.
הסקר, שבוצע על ידי מכון "תכלית" למדיניות ישראלית, ביקש לבדוק את עמדות הציבור ביחס לייצוג של נשים בעמדות מפתח בפוליטיקה.

מהסקר, שנערך באמצעות iPanel עם מדגם של 714 משיבים שמהווים מדגם מייצג את האוכלוסיה עם טעות דגימה של 3.7%, עולה כי רק ל-50% מהציבור בישראל חשוב להצביע עבור מפלגה עם ייצוג נשי משמעותי. 20% מהמשיבים מייחסים לכך חשיבות מועטה או בכלל לא, ולכ-30% זה לא משנה לכאן או לכאן. מהתשובות עולה פער צפוי ומתבקש בין נשים וגברים - ל-74% מהנשים חשוב או חשוב מאוד להצביע למפלגה עם ייצוג נשי משמעותי. אבל גם ל-52% מהגברים חשוב להצביע למפלגות עם ייצוג נשי משמעותי. ל-13% מהגברים זה לא משנה בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
"נשים באדום"- מחאה נגד המהפכה המשפטית לרגל יום האישה, תל אביב, 8 במרץ 2023. אילנה קנטרוביץ', אתר רשמי
הרוב חושבים שהיה כאן טוב יותר בהובלת נשים. צעדת נשים נגד הרפורמה המשפטית/אתר רשמי, אילנה קנטרוביץ'

יותר ממחצית מהמשיבים - 53% - מאמינים שהמצב במדינה היה טוב יותר אם היו יותר נשים בכנסת, בממשלה ובמשרות הבכירות - ובעיקר 66% מהנשים. 38% סבורים שלא היה שום הבדל, ואילו 9% מקרב הנשאלים סבור כי המצב היה גרוע יותר - רובם גברים, כמצופה. עוד שאלה שנשאלה בסקר היא לגבי כשירותן ויכולתן לקבל החלטות בנושאי חוץ וביטחון. 82% מהמשיבים הסכימו עם האמירה שנשים כשירות ובעלות יכולת לקבל החלטות טובות בנושאי חוץ וביטחון - 90% מהנשים ו-71% מהגברים שענו על הסקר. רק 4% לא הסכימו איתה בכלל - 6% מהגברים ו-2% מהנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully