וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 אחים מרמלה הורשעו בתכנון חטיפת טייס ישראלי

10.3.2003 / 14:50

השניים הודו כי נפגשו עם פעיל חמאס ברצועת עזה, והסכימו לסייע לו בחטיפת חיילים ובהכנת מטענים; אחד מהם נפגש עם מוחמד דף, ועדכן אותו בפרטים; תושב לוד בן 24, הורשע בסיוע לאחים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום את נעמאן אבו חובייזה, בן 24, ומתיר אבו חובייזה, בן 27, תושבי רמלה, בקשירת קשר לסייע לאויב במלחמה, לאחר שתיכננו לחטוף טייס ישראלי. יחד עימם הורשע חאסן חיג'אזי, תושב לוד בן 24, שסייע להם.

בגלי צה"ל דווח כי נעמאן ומתיר אבו חובייזה הודו שנפגשו עם פעיל חמאס ברצועת עזה, והסכימו לסייע לו בחטיפת חיילים ובהכנת מטענים. מתיר אבו חובייזה גם נועד עם בכיר החמאס מוחמד דף, ועדכן אותו בתוכנית, אך חטיפת הטייס לא יצאה לפועל. גזר הדין במשפט עדיין לא נמסר.

מכתב האישום עלה, שחיג'אזי סיפר לשני המורשעים האחרים, כי לפני כמה שנים עבד כפועל בניין בביתו של טייס חיל האוויר באזור מודיעין. לבקשתם, הוא מסר להם את כתובת מגוריו של הטייס. שלושה שבועות אחר כך, ביקשו השניים מחיג'אזי שיוביל אותם לביתו של הטייס, כדי לנסות לפגוע בו. השניים, כך נטען, קיבלו הוראות מהחמאס לאתר קצינים בכירים בצה"ל כדי לפגוע בהם.

חיג'אזי נעתר לבקשתם, והשלושה נסעו לאזור מודיעין. שם הוא הצביע על מקום מגוריו של הטייס, ואף רשם את מספר הרכב הצבאי שלו. כל זאת עשה חיג'אזי בידיעה שהמידע יעבור לשימוש ארגון החמאס. זמן קצר אחר כך, דיווח מתיר אבו חובייזה לפעיל החמאס, אחמד ווהבה - ששימש בין היתר כסייען של דף - על הנסיעה לביתו של הטייס, וזה אישר לו לפעול.

בני משפחת אבו חובייזה הואשמו גם באיסוף מודיעין לצורך הנחת מטענים בתחנות אוטובוס ותחנות הסעה לחיילים. בחיפוש בביתו של נעמאן אבו חובייזה נמצאו חומרים כימיים המשמשים להכנת מטענים, וכן הנחיות של החמאס כיצד להכינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully