וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה על ביטול עילת הסבירות: "קוראים לישראל להבטיח את עצמאות מערכת המשפט"

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 13:08

בתגובה להעברת החוק אתמול בכנסת, ממשלת בריטניה קראה לממשלת ישראל לנקוט צעדים כדי להימנע מפילוג פנימי ולהבטיח את עצמאות מערכת המשפט: "היחסים ביננו מבוססים על ערכים דמוקרטיים משותפים". מדובר בתגובה ראשונה של אחת ממדינות אירופה לחקיקה

הפגנה נגד המהפכה המשפטית מחוץ לדאונינג 10 בזמן פגישת נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ממשלת בריטניה קראה לממשלת ישראל לנקוט צעדים כדי להימנע מפילוג פנימי ולהבטיח את המשך עצמאות מערכת המשפט. ההודעה פורסמה בתגובה להעברת החוק לביטול עילת הסבירות אתמול בכנסת. מדובר בתגובה ראשונה של אחת ממדינות אירופה לחקיקה.

"היחסים בין בריטניה לבין ישראל היו מאז ומתמיד מבוססים על ערכים דמוקרטיים משותפים. למרות שההסדרים החוקתיים המדוייקים בישראל הם עניינם של הישראלים, אנחנו קוראים לממשלת ישראל לבנות קונצנזוס, להימנע מפילוג ולהבטיח שמערכת האיזונים והבלמים ועצמאות מערכת המשפט נשמרים", נמסר בהודעה מטעם משרד החוץ הבריטי.

רה"מ נתניהו וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, 24 במרץ 2023. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה הבריטי רישי סונאק ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

חוק ביטול עילת הסבירות אושר אתמול בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 64 ח"כים מול 0 מתנגדים לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הצדדים.

מיד לאחר אישר ההצעה, הוגשו עתירות לבג"ץ נגד המהלך: "תורו של בית המשפט העליון להתייצב ולמנוע את החקיקה הזאת". במקביל, עשרות אלפי מפגינים התכנסו ברחוב קפלן בתל אביב, בירושלים, בחיפה, בבאר שבע ובעוד עשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ במחאה על מה שכינו "הכרזת ממשלת חורבן הבית מלחמה נגד אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully