וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של ליאור לזריאן, החשוד בדריסת מפגינים הוארך ב-3 ימים: "היה במצב רגשי"

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 11:29

סנגורו של החשוד, עו"ד קובי פלומו, טען בדיון בבית המשפט כי הוא חווה "פלאש" על רקע זיכרון מאירועי עבר משירותו הצבאי בשטחים וכי המפגינים תקפו אותו. נציג המשטרה, שביקש להאריך את המעצר ב-4 ימים, ייחס לו אישומים חמורים: "נסע מהר בתוך ההמון, פגע באנשים רבים"

רכב דרס מפגינים בכביש 531/מערכת וואלה

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שלישי) בשלושה ימים את מעצרו של ליאור לזריאן בן ה-25, הנהג החשוד בדריסת מפגינים אתמול בכביש 531.

סנגורו, עו"ד קובי פלומו, טען במהלך הדיון בבית המשפט כי לזריאן היה ב"מצב נפשי ורגשי" בעת שדרס את המפגינים. לדבריו, הוא חווה "פלאש" על רקע זיכרון מאירועי עבר משירותו הצבאי בשטחים. "מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין שהגיע למקום כשעומדים אנשים על גבי נתיב תחבורה ראשי. הוא התקשר למשטרה, תוך כדי השיחה כשהוא מותקף. מדובר בסיטואציה מלחיצה. במהלך האירוע, הרכב שלו עלה באש".

חרף טענותיו של סנגורו, בתיעודים שהופצו מהמקום ניתן לראות בבירור כי רכבו "עלה באש" רק לאחר שדרס את המפגינים, ונסע על המדורה שהציתו המפגינים בכביש.

ליאור לזריאן, הנהג החשוד בדריסת מפגינים בכביש 531. מתוך פייסבוק, צילום מסך
ליאור לזריאן, הנהג החשוד בדריסת מפגינים אתמול בכביש 531/צילום מסך, מתוך פייסבוק

"מדובר במי שלא הייתה לו שום כוונה מוקדמת לפגוע באף אחד", הוסיף פלומו. "האיש מבקש להביע התנצלות כבר עכשיו, הוא לא סרח מהבית, לא ניסה לטשטש את הרכב, ישב בבית בשוק", אמר. בהמשך, עורך דינו אף הביע את תמיהתו על כך שהמשטרה בחרה במסלול פלילי ולא תעבורתי.

נציג המשטרה בדיון, שביקש להאריך את מעצרו של לזריאן בארבעה ימים, טען כי "מדובר באירוע חמור, אפילו חמור מאוד". לדבריו, "החשוד נסע בתוך ההמון, נסע מהר, פגע באנשים רבים. היו שם יחידים ואנשים מבוגרים, והוא פגע בהם, ולאחר מכן ברח מהמקום ולא הגיש עזרה". הנציג ייחס לו אישומים חמורים ביניהם: נהיגה בקלות ראש, פציעה או חבלה זדונית שלא כדין, סיכון אדם בנתיב תחבורה, סטייה מנתיב נסיעה תוך סיכון התנועה, הפקרה אחרי פציעה, נהיגה ברכב באופן המסכן חיי אדם, נהיגה פוחזת של רכב.

במהלך הדיון, עלה שהנהג החשוד התקשר למוקד 100 של המשטרה, ובמהלך השיחה מסר גרסה סותרת לגרסה אותה מסר במהלך החקירה. המשטרה עוד חוקרת באיזה שלב של האירוע הוא ביצע את שיחת הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully